Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af martinrk
#2741
Hej,

Jeg har lige købt min første fladskærm - en LG 1980Q og billedet er som sådan egentlig ok. Har dog lagt mærke til at der er ligesom et "trådmønster" i billedet. Det bliver mindre tydeligt jo mere jeg skruer op for kontrasten/brightness. Men når kontrasten er skruet ned, så er det relativt tydeligt.

Desuden står den såvidt jeg ved til at kunne køre 75hz - men jeg kan ikke få den op på mere end 60hz - kører iøvrigt DVI. Grafikkortet er et Nvidia 6800

Er der nogen der kan hjælpe?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2744
Det gør intet at skærmen ikke kan køre ved 75 Hz. Selvom du fik sendt et signal af sted, så ville det stadig blive omdannet til et 60 Hz, som panelet operer ved. Jeg vil også tro at det står i manualen som optimal opsætning.

Trådmønsteret er højest sandsynligt det man kalder pixelborders. Er det uden om alle de små pixels og et det et net med horisontale og vertikale små streger?
Af martinrk
#2752
Det kunne godt lyde som det. Det er mest tydeligt på hvidt og gråt.

Er det noget man skal være bekymret for eller er det på de fleste 19"?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2754
Det findes også på min 193P+ og der er ikke noget du kan gøre ved det. Det kan være lidt forstyrrende at se på og der er da også visse fabrikanter har lavet 19" modeller uden dette fænomen. Faktisk kan det variere fra model-serie til model-serie.