Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#2542
Hej

Efter at have læst diverse tests og forumtråde fandt jeg for et par uger siden ud af at en Viewsonic VX924 nok ville være det rette valg for mig (skal bruges meget til gaming) så jeg købte sådan en. Ved ankomst fandt jeg ud af at den havde en pixel fejl (en pixel der lyser helt lysegrønt ude i venstre side) og et par dage efter fandt jeg ud af at dens storebror (VX922) var kommet som også skulle være bedre, så jeg bestilte den i stedet for og sendte den anden (VX924) retur ved brug af mine 14 dages returret. I dag har jeg så modtaget VX922 men lidt efter jeg tænder den (ca. 1-2 sek) siger den nogle "gnitre-lyde" og der kommer ikke noget billede på, end ikke den "lyse-sorte" farve som kommer frem hvis man ikke har tilsluttet noget billede til skærmen. Så jeg går ud fra at den er defekt... det er bare lidt træls da jeg skal til LAN her på fredag så hvis jeg sender den ind til RMA så går der vel mange dage før jeg får en ny sendt... eller kan jeg bare benytte mig af mine 14 dages returret :S og så tænkte jeg om der bare generelt er mange problemer med Viewsonic's skærme eller om jeg har været uheldig? Nu så jeg også i en anden tråd her på forummet at en side foretrak Hyundai ImageQuest Q90U til spil? Skulle man så i stedet prøve sådan en eller hvad?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2571
De 14 dage bør gælde uanset hvad, men der står jo betingelserne at skærmen skal returneres i væsentlig samme stand og det er den vel ikke? Du kan jo prøve at ringe til forhandleren og fortælle at skærmen var død ved ankomst og at du ikke vil igennem RMA men bare benytte din returret...
Af RuneSP
#2578
Ja det er selvfølgelig rigtigt.

Men har lige et spørgsmål: Kan man i praktisk se forskel i spil, farver osv på en Viewsonic VX922 og Samsung BF930?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2579
Responstiden synes jeg godt man kan se forskel på efter at have haft de to skærme stående ved siden af hinanden. 930BF har stadig lidt mere af det omtalte Overdrive slør og der kan ses det hvide "glorie" fænomen.

930BF er dog en del billigere så, men du går lidt på kompromis med f.eks. homogeniten af lys fra lyskilden og ligeledes går du på kompromis med responstiden.

Jeg synes dog tværtimod ikke 930BF er en dårlig skærm. Den er fin i en spilsammenhæng, hvor man ikke har de helt store krav udover en hurtig responstid.