Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NielsC
#2484
Hello - efter at have fuulgt dette prægtige sted med masser af seriøs information (mangler dog tests af 20+ paneler) i et stykke tid må det være tid til min debut.

Er der nogen som har erfaringer med Sony SDM-205 (F eller K)??
Jeg set mig lidt lun på denne, men det er ikke til at finde tests af den.

Jeg har overvejet denne eller NEC 2070 NXB ud fra en ide om at de nok skulle være et IPS panel.
Kunne måske også være samsungs 204 TS
Har også overvejet wide, men har ikke plads til 24" og jeg kan ikke helt forene mig med tankem om opløsningen på en 20" wide.

Den skal bruges primært til office pakken, CAD og lidt spil (GUN, Pacific Assault, FlySim o.lign)
prg.
Prisniveu er umiddelbart 5-6000, men kan godt strækkes lidt

Hilsen NielsC
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2488
Velkommen til Niels

Som udgangspunkt er 204Ts en fin skærm til kontorbrug, hvis man kan abstrakhere fra den lidt sløve responstid, som ind i mellem godt kan ses en smule når man flytter musen over visse overfalde.
Jeg har ikke umiddelbart spillet de spil du nævner, men det er som nævnt i anmeldelsen her på siden ikke en spilskærm.

NEC LCD2070NX kunne sagtens være et bud. Den er en del hurtigere end 204Ts og gengiver generelt farver godt, men vær dog opmærksom på, at sort nok ikke er så dyb - det er ret karakteristisk for S-IPS panelerne.

Jeg er heller ikke faldet over noget om Sonys SDM-S205, men umiddelbart virker den jo interessant - ligeosm mange Sony produkter gør. Sony får dog sjældent anmeldt deres produkter, så det kan muligvis også hænge sammen med det.

Hvis den primære brug er tekstbrug og CAD, så synes jeg du skal satse på en skærm baseret på et S-PVA panel eller et P-MVA panel (Du kan slå skærme op i panelsøgefunktionen her på siden). Der er som sådan intet galt med S-IPS panelerne med til brug med meget kontrastrige overgange - f.eks. sort tekst på hvid baggrund, så er de bare ikke helt med i toppen.
Af NielsC
#2507
Tak for er hurtugt svar

Jeg havde umiddelbart fået det indtryk at S-IPS var "bedre" / nyere end S-PVA / P-MVA - med mindre eller ingen slør.

Grunden til at jeg faldt over Sony's er at de altid (for CRT) har været gode til sort og kontrast (jeg husker stadigvæk min 17" Triniton:-) )
SDM 205 har kontrast 700:1

Ifgl en panelsøgning så er panelerne i Sony 205 og NEC 2070 de samme.
Ellers skulle jeg måske kigge lidt på ViewSonic 2030b
som er P-MVA

NielsC