Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#2472
Hejsa
Kan se at der er en del som har skrevet at de ville ud og ha fingrene i en 19W-1 skærmen, eller de har købt en.

Vil høre om der er nogen af disse folk eventuelt kan skrive lidt om hvad de har af erfaring med skærmen, nu de har haft den i et sykke tid

Jeg står nemlig og skal ud og invistere i en flad. Har kikket, læst, tænkt mine tanker om hvad man skal købe og det er lidt af en jungle at finde rundt i.

Med mit brug (internet, film, billeder og tekst)og prisen (2500-3000)jeg vil ofre, så er ender mit valg jo nok på en 19W-1
Spil er der ikke de store behov for. Tror at alle de flade kan klare lidt kabale og suduku :D

Har dog ikke set den i live i nu, men man burde vel kunne finde den i en forretnig et eller andet sted, selv norden fjords :)

Nå ja vi mangler måske en lille gruppe test af widescreen skærme :)

Fortsat god søndag
gsf1200
Af gsf1200
#2599
Hejsa
Er der slet ingen som kan sige lidt om
Fujitsu-siemens Scaleview W19-1
Man kommer jo i tvivl om man skal købe sådan en eller noget helt andet.
Så hvis der er nogen som kender den eller selv har den smid et par ord om den.


Mvh
GSf1200
Af gsf1200
#2608
Tak for linkene
Ja jeg har jo ikk ledt godt nok, men godt der er andre som er vågne :)

Lyder godt med den test du har under opsejling, ser frem til den.

Har søgt på panelet som der bliver brugt i den (Samsung LTM190M2)
Så dukker der en også samsung skærm op (Samsung 940MW)
Men hvis man tjekker på edb priser
w19-1 http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=168943
940mw http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=171581
kommer de ud med forskelige data. f.eks. faverne. 16,2 og 16,7 millionerfarver samt flere andre små forskelde.
Hvad skyldes dette, forskelig brug af driver og udnyttelse af panelernes muligheder ?

Nå men ser frem til den test du har i støbeskeen
Tak for linkene og svaret

Mvh
gsf1200
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2633
Nej, farveangivelsen er forkert. Panelet er et TN i begge tilfælde så de kan ikke vise ægte 24 bit, men derimod kun 18 bit hvor de sidste 8 bit tilnærmelsesvist hentes vha. teknologien i skærmhardwaren og ikke selve panelet. Der er ikke forskel på farvemængden på de to modeller - og i praksis vil du alligevel ikke kunne skelne de sidste 0.5 millioner farver alligevel :)
Af gsf1200
#2642
Syntes nok det lød lidt mærkeligt at der skulle være forskeld på to ens paneler.
Går ud fra at det også gælder nogle af de andre forskelde i specifikationerne på de 2 paneler som jo er ens.
At man måske kommer til at skrive lidt forskeligt eller måler dem på to forskelige måde.

Faldt over en test af skærmen http://www.prad.de/en/monitore/review-f ... w19-1.html

Venter nu lidt i nu med at bestemme mig til jeg ser hvad man kommer frem til på denne side
Brugeravatar
Af hightower
#2721
Jeg har fået den for ca. en uge siden. Jeg overvejede også en Acer 20" til 500kr mere, men da den kun har VGA indgang var den uinteressant for mit vedkommende. Det tog et par timer at vænne sig til 16:10 formatet, men når man først har spillet (de spil som understøtter det - se widescreengamingforum.com) og set film, så virker de 'gamle' skærme helt forkert. Det gav nærmest en "wow" fornemmelse med spillene.. der er mange jeg skal ha' spillet een gang til :) Til grafisk brug er den dog ubrugelig (det er TN-paneler generelt), men formatet er helt klart fremtiden. Et stort minus ved skærmen er at den ikke har højde justering - men det er der jo mange som ikke har. Jeg er enig med Prad-review'et. Godt tilfreds for 2600kr :p
Af gsf1200
#2724
Hej Hightower

Lyder som om du er rigtig godt tilfreds med den.

Nu er jeg ikke fotograf og skal redigere en masse billeder ned i de mindste detaljer, så men mon ikke den alligevel kan klare at man ser lidt billeder og ordner sin billede samling på den. selv om det er et tn-panel :)

Hvordan er den at arbejde med når man surfer og almindeligt desktop arbejde.


Købet kommer tættere og tættere på :-)

Hvor købte du den og hvad var leverings tiden?

Mvh
gsf1200
Brugeravatar
Af hightower
#2729
Widescreen kræver lidt tilvænning, men jeg er godt tilfreds. Man går ikke tilbage.. det svarer til at gå fra DVD til VHS :D Jeg har dog justeret fabriksindstillingerne til brightness 28, contrast 28, black level 48 (den kommer med 50-50-50 som standard). Bruger DVI-indgangen. Ingen problemer med mit grafikkort heller (7800GT, nyeste nvidia drivere). Mange spil understøtter faktisk 1440*900, men det kan man først vælge når man har en widescreen skærm.

Dem jeg købte den hos har den ikke på lager nu, men jeg kan se proshop har 7 stk på lager. Check http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=168943
Brugeravatar
Af hightower
#2730
Skal jeg endelig komme med noget negativt, så må det være at den ikke er højde justerbar og at det kan være svært at finde windows baggrunde i 1440*900 ;)
Af gsf1200
#2738
Kan godt se det noget skidt at man ikke kan få en sin ynglingsbaggrund med over på skærmen.
Men hun, øhh den må bare strækkes lidt :D

Tror sørme at jeg blive lidt fattigere i weekenden nu :)
Af ledderlappan
#2791
Jeg har lige været i Bilka hvor de sjovt nok havde sådan en 19W-1 stående. De eneste 2 "negative" ting jeg lige umiddelbart kan se er at knapperne i højre side med tilhørende tekst, virkede en andelse billigt og så kan jeg ikke finde ud af om en 19" i widescreen virker en andelse lille? Men til prisen ville jeg ikke være bange for at købe en og jeg overvejer det nu også selv, sådan mest bare for sjov nu hvor den er så billig :)
Brugeravatar
Af hightower
#2793
Jeg synes ikke knapperne ser billige ud og de er velfungerende. 19" widescreen kan godt virke lidt mindre (ligesom widescreen TV) end det måske er på papiret, derfor tror jeg også at 19" wide bliver en 'overgang' til 20" kommer ned i pris og udvalget i widescreen bliver større. Undrer mig at bilka skulle være billigere end dem på edbpriser.dk. :o
Af ledderlappan
#2803
Det er Bilka heller ikke, hvilket jeg heller ikke siger :) Mener den kostede 2700kr.