Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#2435
Hej Flatpanels.dk

Jeg har lige købt en helt ny Hyundai L90D+, men til min frykt var der self. noget galt med den.. Jeg er altid ret uheldig med sådan noget.
Jeg har ingen pixelfejl, men til gengæld er skærmens lys meget dårligt fordelt. Højre side af skærmen er utrolig lys mens venstre side af skærmen er betydelig mørkere! Dette optræder under alle slags farver.
Er der noget man kan gøre ved det eller skal jeg benytte mig af de 14 dages returret?

Håber virkelig I kan hjælpe :(
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2438
Det er altid en hovedpine på skærme og som det ser ud lige nu, så har mange skærme stadig problemet =(

Du kan prøve at sænke brightness en lidt og se om det hjælper. Prøv evt. også at indstille gamma hvis du har mulighed for det.

Derudover er der ikke så forfærdelig meget at gøre ved det. Hvis du ikke kan minimere effekten og ikke er tilfreds med produktet, så synes jeg helt sikkert du skal sende skærmen tilbage.
Personligt kan jeg ikke holde meget inhomogene belysninger ud - det er simpelthen bare irriterende.
Af Soveposen
#2439
Hvis jeg sætter brightness ned bliver det endnu værre, det er ligesom om det udlignes næsten ved 100% brightness :o
Er der chance for at det forsvinder med tiden, når lysstofrørene bliver "kørt til"?
Jeg forsøgte også at ændre på gammaen men det ændrer ikke noget på at lysstyrken i højre side er for stor i forhold til venstre, det gjorde til gengæld at skærmen blev mere uskarp..

Ved du for øvrigt om der findes nogen decideret driver til den her skærm?

Og tak for det hurtige svar :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2454
Jeg vil sige at det ligeså godt kan blive værre som det kan blive bedre med tiden. Personligt havde jeg også sendt den retur.
Min 710MP har også en forfærdelig baggrundsbelysning og jeg kunne ikke overveje i 2 sekunder at benytte den til andet en TV i soveværelset...