Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2433
Hej Bertil

Fejlen kan typisk skyldes to ting. Enten er det baggrundsbelysningslamperne eller også er det strømforsyningen.

Det er ret svært at afgøre, hvilken af fejlene der er tale om, men egentlig skal produktet jo også bare virke kan man sige. Du kan evt. prøve at skifte strømkabel og strømdåse.

Du siger selv, at det forekommer mellem brightness værdier på 20 og 70 procent, og man kunne derfor godt mistænkte belysningslamperne, men jeg har set fejlen være strømforsyningen alligevel på flere skærme.

Jeg har lige tjekket på vores egen 730BF og der er umiddelbart ingen fejl. Den står normalt på 73 i brightness, men selvom jeg sætter den på en værdi mellem 20 og 70, så er der ingen hyletoner - jeg har oplevet det flere gange efterhånden, så jeg hører det ret hurtigt, hvis det er tilfældet.

Kører du med DVI eller D-SUB forbindelse?

Er fejlen periodisk, sporadisk eller er hyletonen der bare konstant?

Personligt synes jeg ikke du skal finde dig i det, og jeg synes du skal bede om endnu et nyt produkt. Jeg kender en del som har skærmen og ingen klager over samme fænomen. =/
Af SuspektDK
#2436
Hej Rasmus

Mange tak får dit arbejde med at svare tilbage på mit indlæg, og for at tjekke jeres egen model 730BF. Selvom min fladskærm er en Samsung SyncMaster 930BF er det stadig rart at vidde at hyletonen ikke nødvendigvis er gældende indenfor alle Samsung mærker.
Skærmen kører med DVI indgang fra et GF 7800 GT grafikkort. Jeg har prøvet at følge dit forslag med at skifte strømkabel og strømdåse, dog uden held – den konstante hyletone fortsætter stadig på både den splinternye skærm og den som var købt for 12 dage siden.
Jeg afventer nu spændt fabrikkens dom over min klage angående skærmen, og håber på at de vil sende mig en ny igen igen der forhåbentligt virker.

Tak for hjælpen indtil videre

Venlig Hilsen
Bertil Hoffmann Jensen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2453
Problemet er vel også lidt at selvom det pt. kun er med en brightness mellem 20 og 70, er er ingen garanti for at problemer ikke udvides til en konstant hyletone uanset indstilling.

Generelt plejer producenterne dog at være ret forstående overfor fejl på deres produkter, så mon ikke der findes en tilfredsstillende løsning.