Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KGP2005
#2357
Dav...

Jeg sidder og vil købe en ny skærm, 19", og har kigget på nogle af de tests der er her på flatpanels.dk, men kan ikke beslutte mig..

Jeg vil have en god all-round skærm
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2360
Velkommen til forum.

Som en start kan du jo kigge i en af de mange tråde her i forum der omhandler præcist det samme og få lidt inspiration.
Af KGP2005
#2368
Har jeg gjort...Men er stadig i tvivl...Synes ikke der er nogen der nævner en god all-round...

Kommer der en af den nye Samsung 960BF??

Tror det er en god all-round.
Af relausen
#2373
KGP2005 skrev:Har jeg gjort...Men er stadig i tvivl...Synes ikke der er nogen der nævner en god all-round...
Jeg synes ellers, at både tests og brugerkommentarer viser, at i hvert fald Samsung 193p+, Samsung 970P og ViewSonic 930P lader til at være gode all round-skærme.

Jeg kan dog ikke udlede af testene og kommentarerne om Samsung'erne eller ViewSonic'en er bedst, men det er måske fordi der ikke er den store kvalitetsforskel :)

Man kunne jo spørge Rasmus og yakken direkte: Hvis prisen og designet ikke er afgørende, hvilken af disse skærme vil I så anbefale?

Men det er jo ikke sikkert, der er et entydigt svar. Måske du skulle prøve at opstille dine krav ud fra dine brugsmønstre. Det vil gøre det hele meget lettere.

Happy hunting!
Af Axis Mundi
#2374
Hey
Efter hvad jeg har læst og hørt diverse steder på nettet er der noget helt galt med 960BF. Den skulle have nogle vanvittige responstider og være betydeligt dårligere end dens forgænger 930BF... :o

930Bf skulle være en fin skærm til såkaldt allround brug, men det er an på hvor meget vægt du lægger på spil. Hvis det er tilfældet er 930Bf en rigtig god mulighed, lige som mange af BenQ's skærme hvor jeg kender flere som er yderst tilfredse med deres skærm.

Hvis du lægger mere vægt på farvegengivelse og dets lige kunne en 970p eller lign. være en god ide.

Men det kunne hjælpe hvis du sagde hvad du skulle bruge skærmen til og hvad prisleje den skulle ligge i osv..
Det ville i så fald være nemmere at hjælpe dig til at vælge rigtigt.

/Niels
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2375
Hvis valget stod mellem VP930 og 193P+ (eller 970P) så er VP930 den model der har mindst overdrive trailing og derved er bedst egnet til spil. Man går dog ikke galt i byen med nogen af de 3 nævnte.

Hvis det udelukkende er til spil, så er Viewsonic VX924, Samsung 930BF eller endnu bedre: Viewsonic VX922 nogle gode bud.