Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af knoglen
#2346
Hejsa!
Nogle der har nogle erfaringer om hvilken skærm der er bedst udelukkende til grafik (InDesign-Photoshop) brug.
Apple cinema Displays eller Eizos s2110w.

Det vigtigste for mig er farveægtheden og kalibrerings muligheder.

Nogle erfaringer???

mvh
Rasmus
Af Athanasius
#2347
Der bør ikke herske meget tvivl om at Apple ikke er egnet til professionel brug. Deres skærme bør nok snare sammelignes med Dells ikke Eizos.

Det kan godt være at jeg lyder lidt snobbet men ved apple betaler du for design og ipod fame ikke kalibreringsmuligheder og farveægthed!
Af knoglen
#2348
mange tak for det.

Er ikke -helt- enig (største delen af den grafiske branche, bruger Apple), men jo, Eizo er nok bedre.
Men nu er deres s2110w jo en del billigere end deres andre professionelle modeller, så mon den stadig holder???

Hva bruger du selv og kræver dit arbejde m skærme farveægthed?

Rasmus
Af Athanasius
#2350
Hehe jow det kan skam nok være at 'branchen' bruger apples egne skærme og panelerne er jo fine nok som sådan... Mæææn de der køber maskinerne hos apple som jo er populær blandt grafikere ser det åbenbart som nærliggende at købe hele lortet samme sted og det lever Apple højt på! Apples skærme syntes mig noget ærgelige og det har de faktisk altid gjort.

S2110w er vel en konsumermodel sådan med smart overdrive og det hele. Men jeg ville ikke tøve med at købe den hvis valget stod mellem Apple og Eizo!
Men midt i al min kævl og bævl må jeg indrømme at jeg ikke har prøvet S2110W kun lige set den med et par skærmbilleder. Blev forelsket i den og den står til at afløse min almene skærm derhjemme.

Selv arbejder jeg med 3D. Farveægtheden er ikke supervigtig her må jeg indrømme; men der er nu ikke noget så utåleligt som at bakse med fejlfarvede texture fordi ens skærm ikke kan vise det ordentligt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2388
Jeg er enig med Athanasius på dette punkt. Apple skærmene lever stadig højt på, at mange grafikere rent faktisk bruger dem, men det er langt fra de bedst egnede. Her er Eizo altså i en anden klasse.

Du kan muligvis også kiggere nærmere på LaCies skærme - flere af dem får generelt også ros.

Eizo S2110W er af Eizos consumerline, som der kommer flere i, i de kommende måneder. Den skal således ikke betragtes som et af deres seriøse grafikerprodukter, men til prisen er den faktisk overraskende god.

Hvis du derimod kigger på Eizos L serie, så snakker vi her grafikerprodukter. De har også den meget seriøse ColerEdge serie, men den er næsten ikke til at betale.

Jeg fik kort nævnt, at Eizo kommer ud med nye skærme ovenfor. De er muligvis værd at vente på. Jeg kan ikke sige noget konkret, men Eizo selv siger, at de lancerer en større skarre af produkter - faktisk flere end nogensinde.