Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af W.e.S.t
#2332
Hej der ude!


Jeg er igang med at se på en ny skærm og har fundet ud af at det ikke bare er til at vælge ud fra udseende mm.. Jeg har i mellemtiden læst en del om de forskellige paneltyper og den jeg i øjeblikket har kig på er Belineas 10 19 20 model, som også ses i denne test:

http://www.behardware.com/articles/588- ... fp91v.html

Selvom testen fortæller en masse rosende ord om den, er jeg stadig meget i tvivl om hvad jeg skal vælge.. Den skal bruges til lidt af hvert og er selvfølgelig vigtigt med en god reaktionstid..

En af grundende til at jeg kommer lidt i tvivl er at jeg ikke før har hørt om det pågældende panel, S-MVA, men lyder for mig som en vidreudvikling af MVA-panelet ligesom S-PVA er det..

Håber at i har noget konstruktiv kretik af skærmen og dens specifikationer, og evt. en anden test eller egne erfaringer med skærmen..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2337
Jeg tror S-MVA skal opfattes som P-MVA som du kan læse om i panelsektionen her på siden. Det er ikke noget du bør frygte at købe - det er nogle ganske udmærkede paneler (alt kan selvfølgelig ødelægges af noget dårligt tilhørende elektronik)...
Af W.e.S.t
#2345
Tja det kan godt være.. De skriver det godtnok i testen, og man kan finde dem hvis man søger efter paneltyper her på siden (den der bruges til at se hvilken paneltype en bestemt skærm kører med)..

Grunden til at jeg er lidt skeptisk overfor denne skærm, er at jeg ikke umiddelbart kender mærket for noget godt.. Jeg har hørt navnet, men da jeg så den til test tænkte jeg med det samme at det var noget billigt skrammel man kan købe i kvicly eller BILKA, men testen viser jo noget lidt andet...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2389
Vincent fra Behardware har i en lang periode bare kaldt alle MVA paneler for S-MVA. Det er en fejl :)

Jeg ved ikke om det var min mail der har gjort udslaget, men jeg linkede hvert fald så fint til ham og angav AUOs side.

S-MVA findes rigtig nok, men det er CMO, som producerer dem - ikke AU Optronics.

Men ellers kan du jo altid slå skærmene op i paneldatabasen. Jeg gennemgår den ofte for fejl, så den er så pålidelig som mulig.

Jeg har set flere positive meldinger på Belinea og det ser angiveligt ud til, at de er lidt mere seriøse end de typiske Bilkamærker. Jeg har dog aldrig siddet foran en mig selv, så jeg har desværre ingen personlige erfaringer.
Af W.e.S.t
#2473
Hej Rasmus

Tak for dit svar! Det gav mig da en chance for at vide hvad det var jeg havde kig på her.. Det lyder interessant at du også har hørt positivt om skærmen.. Jeg tvivler ikke på at skærmen er bedre end de typiske BILKA skærme, da den jo skulle bruge samme panel som ViewSonics VP191b-model og de skulle jo ikke være de dårligste på markedet..

Nu ved jeg godt at jeg ikke får alt for 3000 kr, men er alligevel opsat på at finde den bedste skærm til denne pris, men har du nogle skærme, der måske ville være et bedre alternativ end denne Belinea eller kan jeg bare uden vidre kaste mig ud i det?

Tak for svarene indtil vidre!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2476
Har du fundet et sted hvor de forhandler skærmen? Umiddelbart er den jo ikke listet hos nogen forhandlere hos Edbpriser.

Om skærmen er den rigtige for dig er naturligvis altid svært at sige på, når man har så få erfaringer, men hvis det går helt galt har du jo modsat dine 14 dages returret.
Jeg er ret sikker på, at den ikke er blandt de allerhurtigste skærme på markedet og hvis du således spenderer størstedelen af tiden foran skærmen med spil, kunne en af de hurtige spilskærme måske være bedre egnet.

Hvis prisen ligger på omkring 3000, så kan du måske også kigge på Samsung 193p+, Samsung 970P eller ViewSonic VP930. De er lidt dyrere, men her kan mange også garantere for kvaliteten.
Af Olaf.dk
#2479
Det er ikke lige samme model, men jeg har set en 20" Wide Belinea (model: 10 20 35W) hos Pixmania for den latterligt lave pris af 3832kr inkl moms. Måske var det noget der kunne lokke??? Jeg ved dog intet om hvor god eller dårlig den er...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2481
Så vidt jeg er orienteret er pixmania fransk ikke sandt? Dvs. du har i teorien ikke nogen returret hvis du vælger at købe af denne vej.
Af Olaf.dk
#2482
Det ser ikke ud til at være en specielt god skærm - i hvert tilfælde ikke hvis en god farvegengivelse er et vigtigt parameter. Fandt en "test" af skærmen her:

Bellinea 10 20 35W 'test'
Af Olaf.dk
#2483
yakken skrev:Så vidt jeg er orienteret er pixmania fransk ikke sandt? Dvs. du har i teorien ikke nogen returret hvis du vælger at købe af denne vej.
Jo, det er korrekt at Pixmania er placeret i Frankrig, men de har en dansk hjemmeside og du har også 14 dages returret, MEN man skal vist selv betale for returfragten, som nok er en del dyrere når det skal til Frankrig end når det skal til Danmark.
Af W.e.S.t
#2486
Til Rasmus

Jeg har et sted hvor de sælger denne skærm, men den er blevet fjernet fra edbpriser for ca en uge siden, men den sælges stadig hos den butik..

Jeg har været inde på de skærme du henviser til, men de er desværre over det jeg vil betale.. Jeg har sat en absolut max grænse på 3000 kr, som jeg vil forsøge at få det bedste ud af.. Jeg er ikke den helt store gamer, og bruger måske 30% på spil og resten på nettet og med noget 3D-programering og tegner meget i PSP og PhotoShop.. Jeg har siddet ved et MVA-panel, som jeg vidst husker at være 8 eller der over og der havde jeg ikke problemer i diverse spil hvis man tænker på ghosting, men det er nok bare mig der er lidt for langsom til at opdage dette..

Så det jeg søger er nok en god mellemting..

Altså jeg er hverken til 20 ms EIZO MVA skærme eller til smarte 3 ms TN-paneler ;)

Håber du fostår mig..