Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af vanderlay
#2283
Jeg overvejer flg skærme og ville høre, om nogen kunne sige noget om kvaliteten af panelerne.

1. ViewSonic VA1912w (widescreen) har et 19 tommer 8 ms TN (CMO M190A1) panel (pris ca. kr 2500).

2. Fujitsu-Siemens W19-1 (widescreen) har et 19 tommer 8 ms TN (Samsung LTM190M2) panel (pris ca. kr 2600).

Den skal IKKE bruges til spil, men primært til tekstbehandling, web, samt film.

- ville man få væsentlig bedre kvalitet ved at vælge en alm. 19" frem for en widescreen, fordi man så har flere og bedre paneler at vælge imellem?

- hvordan kan det i øvrigt være, at der er så stort et prishop fra 19" widescreen til 20" widescreen? Er kvaliteten markant bedre?
Af drdjdennis
#2364
Hey..

Jeg har selv Fujitsu-Siemsens w19-1, og er meget tilfreds med den..
Hvis du skal bruge bruge den til film, er det oplagt at holde dig til widescreen modellerne.
Det er også en god skærm at arbejde ved.. man kan jo have flere vinduer åbne samtidig.
Til film, synes jeg den er rigtig fed. Og rent designmæssigt er det jo også en fed skærm..
Der en brugeranmeldelse her:
http://www.widescreengamingforum.com/fo ... fb165980c8

mvh..
Af moooi
#2381
Kan du skrive lidt mere om din oplevelse af skærmen.

Hvordan er den til spil hvis du bruger den til det?

Kan du give nogle + og - ved skærmen ?
Af drdjdennis
#2383
hey..
Det er ikke så meget jeg får spillet, på nær lidt gta og doom3 engang imellem. Men når jeg så spiller, er der ingen problemer med skærmen.. Den følger efter min mening, fint med til både gta og doom3. Man skal dog lige lave lidt fusk med doom3, før den understøtter widescreen.. derefter ser det rigtigt lækkert ud.
Jeg bruger den meget til film, acad og 3D-tegning, og der er den super.

+'er:
Flot billede, både ved film, spil og alm. brug
Lækkert design
Widescreen-format (det er altså virkelig fedt!)
Virker robust/gedigen (man føler at det er kram)

-'er
Man skal bruge lidt tid på at indstille den, da fabriksindstilningerne stinker.
En smule backlight langs kanten, når skærmen er sort, men det er ingen ting. Jeg lægger aldrig mærke til det.

håber det hjalp lidt, ellers skriv igen..

mvh..