Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Buzz
#2249
LG Flatron L1980Q
LG L1940PQ

Er der nogen som ved hvor man kan finde test på de to LCD skærme, for kan nemlig ikke finde nogen test på dem. Men har læst mange kommentarer om dem på forskellige sider og det er stort set kun godt om dem. Der er også nogen der skriver at den er bedre end Samsung SyncMaster 960BF & Samsung SyncMaster 970P selv om at der står at samsung har lidt højre tal i funktionerne. Jeg skal bruge det som en gamer skærm til fx. EVE-online, BF2 & NFS.MW og til alle de andre nye spil der kommer... Hvad vil i anbefale af skærme i 19" ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2256
Glem alt om 960BF - den er en håbløs model med elendige billedegenskaber til spil.

Mht. 1940PQ og 1980Q versus 970P så vil de to fra LG have noget dårligere billedkvalitet overall idet 970P benytter et PVA panel med overdrive imens de to andre benytter et TN panel uden overdrive.

Der er både plusser og minus'er ved overdrive, men personligt ville jeg favorisere 970P pga den overlegne farvegengivelse ift. TN paneler. Desværre giver overdrive enheden skærmen en lettere hvid glød i spil. Du kan med fordel læse testen af skærmen her på siden for at se hvad jeg mener. Denne glød vil du ikke se på LGs modeller idet de ikke har overdrive.

Der er pixelgaranti på L1980Q og Samsung 970P, men så vidt jeg er orienteret er der ikke på L1940PQ - det er noget man kunne have med i sine overvejelser.

Andre muligheder kunne være Viewsonic VX924 der også har overdrive og samtidigt er en af de hurtigste skærme der pt. er fabrikeret. Farverne er dog stadig underlegne ift. 970P idet den også benytter et TN panel, men til rent spilbrug lægger du måske ikke mærke til det alligevel.
Af Buzz
#2259
Mange tak for svar...

Jeg vælger nok Samsung 970P når den kommer i Black, som jeg håber den gør. Jeg ved at samsung har lavet 970P i black, men ved ikke om den kommer til DK.

Er der nogen som ved det?
Af SilentDragon
#2264
Her er hvad jeg fik af svar fra Samsung en gang i november:

citat:

"You are correct. We are planning to launch SyncMaster 970P in black also. I am not sure, but I think it will be in January-February 2006.

I hope you can wait for so long!

Regards, Petra

_____________________________________________________________
Petra Nowak, Nordic Product Marketing Manager Monitors
Samsung Electronics Nordic AB"