Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LPH
#2097
Hejsa.

Nu står jeg for døren til at købe den fladskærm jeg har kigget på længe. Jeg har "forelsket" mig i Samsung's 930BF bla. pga de rigtig mange gode anmeldelser den har fået.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=149247

Jeg spiller en del Counter Strike Source, jaja okay jeg spiller meget, hehe, og self til alt det "normale" photoshop, skrivning, andre spil osv. Har fået at vide at det er den bedste fladskærm til spil, nogen der har en kommentar til det?

Jeg skriver nu fordi jeg regner med at bruge de evt mange penge der må ligge under juletræet til den. Jeg har en lille hygge Lan mellem jul og nytår og jeg havde faktisk tænkt på at købe den der, men tænker på om den evt får et prisfald i januar eller lignende. Er det realistisk eller skal jeg bare købe den lige efter Jul?

Jeg har fundet den på nettet til ca 3000 med fragt (se link igen), men TDC har den til 3299. Er det 300 værd at købe den et sted hvor jeg "bare" kan tage den under armen og gå ned med den i det tilfælde der er noget galt?

Nogen der ved hvad pixel garentien er på ovennævnte skærm? Har kigget på deres hjemme side og kan ik rigtig finde noget. Hvordan opstår de pixelfejl? Kan de opstå af sig selv sådan lige pludselig? Eller er det kun hvis de er der fra start? Her spiller det også lidt ind med TDC butikken og de +300 for der kan jeg vel få den testet enden jeg forlader butikken.

Ellers ville jeg være super glad for jeres personlige kommentare om fladskærme til spil og self. med henblik på Samsung 930BF.

Puha en smøre så risser lige det op i punkt form.

1: Bedste Spilskærm?
2: Købts tidspunkt? (Prisfald i Januar)
3: Online / TDC ?
4: Pixelfejl generelt og til Samsung 930BF
5: Øvrige kommentare.

På forhånd tak og rigtig Glædelig Jul til jer alle sammen

-LPH
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2101
1. Bedste spilskærm pt. er Viewsonic VX924 ifølge Xbit Labs der har testet hvor meget overdrive trailing de nye skærme har. Her vinder VX924 klart over 930BF med et maksimalt overshoot på 20% hvor 930BF har op til 40%.
2. Der er altid prisfald. Januar er ikke bedre end December eller Februar.
3. Køber du online har du 14 dages returret. De er gode at have hvis der skulle være pixelfejl, men TDC er sjældent de billigeste. De har desuden slet ikke VX924.
4. Der er ingen pixelgaranti på 930BF eller VX924, så hvis der er fejl i panelet må du bide i det sure æble og spendere pengene på returfragten.
Af LPH
#2107
Mange tak Yakken. Havde på fornemelsen at du ville svare :)

Der er en noget mindre kontrast på den viewsonic VX924 nemlig 550:1. hvor 930BF har 700:1.

Skulle det ske der var pixelfejl så ville det jo koste en del at få den frem og tilbare igen, så er det noget nemmere med TDC. Tror skam også at hvis jeg køber den ved TDC så kan jeg få den byttet med det samme hvis jeg kommer hjem og der er pixelsfejl.

Nogen der ved noget mere om de pixelsfejl? kan de bare opstå eller skal man smide rundt med skærmen før de opstår?? Er der slet ingen pixels garenti?? syntes jeg hørte/læste at der er vis der kommer mere end 5 helt sorte tror jeg det var.

-LPH
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2108
Du kan læse lidt om pixels og pixelfejl her: http://www.flatpanels.dk/hvad.php#7

De opstår typisk som led af produktionen, så derfor vil det for det meste være på skærmen når man modtager dem. De kan godt opstå efterfølgende, men risikoen er ikke så stor.

Kontrasten på papiret behøver du ikke lægge så meget i. De vil kunne vise et ret tilsvarende billede de to skærme. Men Samsung 930BF er da heller ikke et dårligt bud, hvis du er blevet lun på den.

Du kan evt. læse anmeldelsen af VX924 her på siden. Den kan hvert fald underbygge det lidt.
Af LPH
#2120
Tusinde tak for jeres svar. Tror det bliver 930BF'eren, har vist tænkt for meget på den til at kunne vælge en anden nu.

Skal lige vælge hvor jeg vil anskaffe mig den henne. Hvis jeg skal have den til lan så bliver det ved TDC. Kan stadig ik li det faktum at der kan opstå pixels fejl. Det er nok det eneste der har afholdt mig fra at købe en endnu, men nu kan min "gamle" skærms farver ik mere. Tror den gik ned af bakke da der kom en lille bang og lidt røg op fra den.

-LPH
Af LPH
#2210
hey hey igen.
Ville lige skrive når nu jeg har købt en Samsung 930BF.

Jeg tog ind til den lokale TDC og der spurgte jeg om hvordan og hvorledes det ville foregå hvis jeg købte en og der så var en pixelsfejl. Fik at vide at TDC har en special aftale med samsung om at de bytter alle skærme med pixelsfejl. Dette gjorde nok udfaldet og jeg købte den med det samme. Ja den kostede 300,- mere end på nettet, men så kunne jeg få den med til LAN (hvor jeg sidder nu) og ville ik skulle døje med evt at skulle sende den tilbage hvis det skulle ske der var en pixelfejl. Ved ik om det er sådan ved alle TDC butikker men det ville jeg tro, men er ikke 100%. Det er jo altid en go ting at spørge ;)

Jeg har nu haft den i 2 dage og jeg er 100% tilfreds. Det er min første fladskærm, så kan ik rigtig sammenlighe den med noget, men dælme om jeg har et stort smil på læberne når jeg kigger på den :):):)

Kan kun sige at man ik kan gå helt forkert i byen ved at købe denne skærm.

-LPH
Brugeravatar
Af hifreak
#2211
Det er da super hvis TDC har lavet en sådan aftale det er da noget jeg vil sætte meget pris på ved mit næste køb :) Tillykke med din nye skærm :p
Brugeravatar
Af hifreak
#2284
Jeg skrev til TDC og spurgte om en bekræftelse på det med Pixelgaranti og fik dette svar:

Hej Henrik;

Det er korrekt, at TDC har en aftale med leverandøren om, at ombytte Samsung og Samtron skærme med alle typer pixefejl i hele garantiperioden.

Samsung tilbyder on-site service, hvilket betyder, at skærmen bliver ombyttet på kundens adresse i tilfælde af konstateret fejl.


Det er da helt sikkert de penge ekstra værd hvis man skulle være uheldig så et lille tip til dem der har tænkt sig at købe skærmen. :)