Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af clips
#1983
Jeg købte en 193+ hos Itbutikken isidste uge som jeg var meget glad for men efter et par dage opdagede jeg et par døde sorte pixsel,så nu sender jeg den tilbage imorgen.
Pakken så ud som den havde været ude ved en anden kunde så det har sikkert været set før.

Jeg var glad for skærmen så bestiller den nok igen men et andet sted fra så jeg ikke får den samme igen.

Er man tit ude for sorte pixel og hvad er Samsungs garanti værd hvis det kun dækker lysende, hvis et pva panel gir sorte?

Venlig hilsen og tak for en god side
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#1984
Ja, "problemet" med PVA teknologien er jo at en pixel der slet ikke får strøm vil blive sort, men havde det været en enkelt subpixel der ikke havde fået strøm, så havde du jo haft en "lysende pixelfejl" alligevel.

Som jeg tidligere i min test af 193P+ skrev, så er PVA teknologiens døde pixel uheldigt indenfor de første 3 år idet du ikke får den ombyttet, men derefter vil du være glad for at de bliver sorte og ikke hvide som på et TN-panel.

Jeg skal dog indrømme at jeg til enhver tid vil kontakte InforCare indenfor de første 3 år for at få den ombyttet uanset farven af fejlen. Hvis de brokker sig over at den er sort, så vil jeg bedyre at den skam var blå da jeg sendte den ind ;)
Af mads_t
#1998
Hej,

Jeg har lige oplevet noget tilsvarende. Jeg købte i sidste uge en 193p+ fra et Internet firma ( ikke ITbutikken). I hvert fald strømforsyningen så ud til at have være pakket ud før.

efter at have kørt programmet monitor test TFT hentet her på flatpanels har jeg opdaget 2 mørke pixels i den blå farve. I det ene punkt er den røde pixel også slukket. Det betyder så, at på en hvid skærm kan man se en grøn farve på dette sted. Det kunne nok være værre, men,...- nu har jeg fået øje på fejlen, og skærmen er helt ny.

Hvad synes I, er det rimeligt at forlange en ombytning af skærmen ?

Efter at have studeret garantibetingelserne har jeg fundet ud af, at det nok ikke kan lade sig gøre, men så kan jeg vel benytte mig af min fortrydelsesret, skærmen er kun lige pakket ud. (Ellers kan jeg vel risikere et stort "undersøgelsesgebyr", hvis firmaet ikke vil anerkende disse fejl ? )

Også fra min side skal der lyde et tak for en god side. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2000
Det er jo en lysende pixelfejl og er omfattet af garantien. Du kan jo kontakte InfoCare som tager sig af ombytningerne og forklare at du har en forkert farve på hvide baggrunde, hvilket burde resultere i en ny skærm på din adresse uden beregning.

På den måde undgår du at sende noget retur for egen regning.

Link til Infocare Danmark