Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#1618
Som sagt, hvilken tror/synes i er den bedste. Pt. er der kun 1000 kr. forskel.
Link til Dell: Dell 2405FPW 24" widescreen
Link til Samsung: Samsung SyncMaster 244T


Jeg skal bruge en allround skærm. Jeg er ikke nogen grafiker eller fotograf, så har ikke de enorme krav til farvegengivelse eller billedrealisme, men er dog stadig temmelig kvalitetsbevidst, og ønsker selvfølgelig det bedste billede.

Den skal nok bruges til at se en del film, så her må der ikke være nogen mangler.

Ellers så er min tid foran computeren, præget af arbejde i windows, med helt almindelige applikationer.

Jeg spiller ikke super meget, men gennemfører da af og til forskellige spil. Mest FPS spil, for nyligt F.E.A.R. , så der skal ikke være alt for meget slinger i valsen, med hensyn til slør/ghosting, men er nok ikke lige så kræven som en "rigtig" gamer.

Selv tror jeg mere på Samsung'en. Mest på grund af de 6ms frem for de 16ms Dell'en kan præstere, og så de forskellige meninger jeg har læst om, fra forskellige folk. Derudover, har jeg læst at det er Samsung der leverer paneler til Dell, så man kan jo så tænke over hvor de bedste paneler havner :p

På forhånd mange tak! Håber jeg kan få en afklaring her!

Hilsen Jacob
Af ymerkryds
#1623
Mange tak for svaret!

For resten jeg fik slet ikke sagt tak for en kanon god side og forum! :D

Jeg har læst "mini" anmeldelsen, og også derfor jeg overvejer at købe Dell skærmen frem for Samsung, for den lyder jo egentlig nice nok.

Men har også læst om nogen der synes der var for meget slør på dell skærmen, og derfor jeg synes godt om Samsungs 6 ms. Men igen det er jo kun tal. Så kunne jo være rart hvis nogen havde erfaring med denne. Men hehe, det er jo ikke alle der køber en 24 " skærm :-/
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#1630
Nej, det er jo en betragtelig merudgift selv ift. f.eks. 2 stk. 19" skærme, så der er ikke så mange derude der har en endnu.

Du har ret i at de 6 ms kun er tal og de skal også tages med et gran salt. På Hardforum (se link i en af de andre tråde herinde) er folk hurtige til at postulere at denne opgivelse lyder plausibel, men det skulle i så fald være verdens første skærm med reelle 6 ms over hele skalaen og det tror jeg ganske simpelt ikke på.

Personligt kan jeg bedre lide designet på Dell's model idet jeg sidder overfor en 204T til dagligt, som virkelig ikke falder i min smag (244T er magen til i udseendet). Jeg vil gætte på at samlekvaliteten er den samme.

Der er dog en enkelt ting der kunne tale for at snuppe Samsungs model i første omgang og det er Dells returpolitik. De vil have ca. 800 kr. hvis du sender skærmen retur - dvs. selvom du benytter dig af de 14 dages returret så mister du en god slat penge. Med Samsungs model ville du kunne prøve den i 14 dage (uden at fedte den til altså) og sende den retur og kun miste de penge det koster i porto til DK.
Af karto
#1635
Jeg ved ikke hvilken pris du så Dells til, men lige nu har de 25% rabat på den - så den går for kr. 8.072,19.
Af ymerkryds
#1652
Ja, jeg har set at Dell kører med tilbud lige nu, men det gør de jo hele tiden, hehe. Deres normal pris er der jo kun, for at få tilbudene til at se vilde ud :p

Men kan det virkelig passe at dell kan forlange 800 kr. for at få den byttet, det lyder for mig, som værende ulovlig.

Anyways, efter at have læst så meget som jeg har kunnet finde om de to skærme, har jeg bestilt Samsung skærmen. Der går alligevel en del tid før forhandlerne har den på lager, så jeg kan stadig nå at ombestemme mig.

Men der er så mange delte meninger om Dell skærmen - dog generelt positive - og så få kommentare om samsung skærmen, at jeg er blevet enig med mig selv, at det må komme an på en prøve.

Så jeg har valgt at stole på Samsungs ry, og de få gode kommentare jeg har fået omkring denne skærm. Og så på det argument, at Sumsungs skærm er helt ny, og Dells har været på markedet i snart meget lang tid, så et eller andet må der da være sket, i mellemtiden (hehe, forhåbentlig noget godt)
Af Ravnholdt
#1656
Hej

Jeg er også stærkt interesseret i at købe en Samsung SyncMaster 244T lcd skærm, og jeg vil i den forbindelse gerne spørge dig, hvor du har bestilt skærmen, samt om du sidder med inde med oplysninger, som endelig bør kunne be- eller afkrafte om, SyncMaster 244T understøtter HDCP-standarden?

(se evt. tråden: Ønskes: Råd til køb af 23-24" LCD monitor!)

Med venlig hilsen

Peter
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#1658
Grunden til at Dell vil ha' så mange penge er, at du kommer til at betale for fragten til deres lager i Holland og ikke bare retur til en dansk mellemmand. Der er ikke noget ulovligt i det og det nævnes også i deres betingelser på siden.
Af ymerkryds
#1659
yakken:
Ja okay, så kan jeg bedre forstå det

Ravenholdt:
Jeg har fulgt nøje med i din tråd :)
Jeg har bestilt den hos getmore.dk som pt. er billigst på edbpriser. Det var også meningen at jeg ville have bestilt den hos Express Delivery A/S, så kunne jeg altid afbestille den, hos den som var langsomts med at få den på lager. Men idag er prisen hos dem steget næsten 500 kr. så jeg holder mig til den ene bestilling hos getmore. Så må vi se, om der er nogle der kommer ned på de 9000 kr, jeg kan få den for hos getmore, så kan det være jeg bestiller den nogle flere steder - jeg vil jo have den så hurtigt som muligt :D

Angående HDCP, er jeg ikke i stand til at garantere
at SyncMaster 244T understøtter det, men stort set alle de user comments jeg har læst, og diskussioner, omkring skærmen, bliver der sagt, at den understøtter det. Men det er ikke sikkert, dem der har udtalt sig omkring dette, har andet at forholde sig til, end de specs Samsung selv oplyser - dem som du selv sætter spørgsmålstegn ved.
Af Ravnholdt
#1660
Hej

Tak for din besvarelse.

Jeg har ligesom dig fulgt prisudviklingen for SyncMaster 244T på edbpriser.dk tæt, og derved lagt mærke til prisstigningen på godt femhundrede hos ikke mindst expresdelivery/midtdata.

Skal vi ikke love hinanden, at udveksle eventuelle nye oplysninger angående SyncMaster 244T og særligt dennes mulige understøttelse af HDCP?

Når du modtager din 244T må endelig sætte 10 min. af til at skrive et lille (p)review her på siden, jeg tror, der er relativt mange, som kunne være interesseret i et sådan.

Angående producent support har jeg lagt mærke til, at der står 3 år på edbpriser.dk, har du/i lagt mærke til andre steder, hvor dette også nævnes?

Ellers vil jeg sige tillykke med din (mulige) investering.

Med venlig hilsen

Peter
Af ymerkryds
#1662
Jo da! Det er da en aftale ;)

Jeg skal se om jeg kan få tid til at skrive en lille anmeldelse... hehe, ej selvfølgelig, det skal jeg nok. Men indtil videre kan det godt se ud som om, der går nogle uger før den kommer på lager :((

Jeg er ret sikker på der er 3 års garanti, det har der stået alle steder jeg har set den. Jeg vil også være meget skuffet hvis det ikke er tilfældet. Tjekker lige samsungs hp, mener også jeg har set 3 år der............

...... yo, Samsungs hp oplyser at der er 3 års udskiftningsgaranti, så det må vi jo gå ud fra der er :D