Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af the-box
#1528
Jeg skal have fundet en fladskærm som skal bruges sammen med officepakken, surfe rundt på nettet, enkle små filmklip og lidt spil. Altså kort sagt hvilken allround skærm vil I anbefale mig? Har selv kig på:

19" Samsung 970P. Dejligt den kan tilpasses til hvordan man sidder.

Samsung 204Ts. Dejligt med en opløsning på 1600x1200, men ved ikke om det måske bliver for meget.

Hvilken skærm skal jeg have fat i?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#1531
Du sigter alt for højt!

970P og 204T ligger begge i den dyre ende og kan din computer overhovedet trække et spil i 1600x1200 opløsningen hvis det bare er en kontor-PC? 204T kan desuden slet ikke bruges til spil - den er alt for langsom.

Du kan sagtens nøjes med en mere prisbillig skærm som f.eks. Samsung 930BF eller måske en 17" model i form af 730BF. Der er absolut ingen grund til at sigte efter et PVA panel (som der sidder i de to skærme du nævner) hvis du bare skal surfe, bruge Office og spille af og til.
Af the-box
#1533
Du har sikkert ret i det med 204T, synes bare den opløsning ville være dejlig.
Nu sidder jeg alligevel mange timer foran skærmen hver dag, og vil bestemt ikke nøjes med en 17". Men kan godt følge dig i 930BF måske er god nok til mig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#1535
Du får jo samme opløsning på en 17" og en 19". Du nævner jo selv en 20" skærm med 1600x1200 opløsning og her vil teksten være ligeså lille som på en 17" med 1280x1024 - jeg kan ikke lige følge dit resonnement?

Jeg har selv prøvet 204T og den var ikke lige mit første valg mht. spil - jeg har desuden oplevet nogle andre bugs i den såsom blinkende skærmbillede (som om den slukker og tænder) og absurd surrealistiske farver på hele skærmen.

Men hvis du har sat penge nok af til en 970P så er det en udmærket skærm, med visse forbehold (læs testen herinde). Den har en meget høj ergonomi så hvis du ofte skifte siddestilling eller har et konkret behov for at den kan justeres vidt og bredt, så er det et godt valg.