Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af burgurne
#1514
Hej.
jeg har købt ovenstående monitor, men kan ikke rigtig finde ud af hvilket panel(type/fabrikant) der er i denne skærm. Den er opgivet til 8ms, kontrast 1000:1 og har både DVI og VGA tilslutning, så den er ikke magen til KTC 9005L, som er en 12ms skærm uden DVI og med 600:1 i kontrast (i.flg. hardware-test.dk).

Nogen der kan hjæpe mig med, hvilket panel der sidder i min model?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1517
KTC 9005LD er så vidt jeg ved identisk med KTC 9005L og har de samme specifikationer.

Hvorfra ser du, at din skærm har 1000:1 i kontrast og et 8 ms panel?
Af burgurne
#1518
Det står uden på kassen og det står også i manualen til skærmen. Og alene det, at den både har DVI og VGA indgang tyder jo på, at de ikke er helt ens. I.flg. hardware-test.dk har en 9005L kun VGA stik.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1555
Det lyder mærkeligt. Det er jeg ikke lige faldet over før.

Hvor har du bestilt den? Var den specificeret til 1000:1 i kontrast fra butikkens side?
Af burgurne
#1567
Rasmus Larsen skrev:Det lyder mærkeligt. Det er jeg ikke lige faldet over før.

Hvor har du bestilt den? Var den specificeret til 1000:1 i kontrast fra butikkens side?
Ja. Den er købt i El-giganten for 2699,- kr.
Jeg ved ikke hvordan jeg vedhæfter et billede her, ellers kunne jeg tage et billede af kassen og sende til dig. Der står bl.a.:

Viewing angle: H +80°/-80° V: +80°/-80°
Max. contrast ratio: 1000:1
Max. Brightness: 250cd/m2
Respone time: 8ms
Input signal: Analog + Digital

Her er et link til forhandlerens info:
KTC 9005LA

De kalder den så for LA til sidst istedet for LD som der står på min faktura, og den er også 300,- kr dyrere på internettet end den var i forretningen (stod under "NYHEDSTILBUD" Næstved Elgigangten.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1569
Jeg ved ikke hvordan jeg vedhæfter et billede her, ellers kunne jeg tage et billede af kassen og sende til dig. Der står bl.a.:
Du skal først lægge den ud et andet sted og så linke til den ved at bruge det der image tag du finder oppe i toppen. Men du behøver ikke gøre det, jeg stoler skam på dig :)

Det som umiddelbart virker underligt er, at betragtningsvinklerne er 160 grader, men kontrasten 1000:1. Jeg tror der er tale om et TN panel, hvor man blot har leget lidt med specifikationerne og der står jo nemlig også, at det er maks kontrast.

Men jeg kunne forstå i din anden tråd, at du havde leveret den tilbage?
Af burgurne
#1570
Rasmus Larsen skrev:
Jeg ved ikke hvordan jeg vedhæfter et billede her, ellers kunne jeg tage et billede af kassen og sende til dig. Der står bl.a.:
Du skal først lægge den ud et andet sted og så linke til den ved at bruge det der image tag du finder oppe i toppen. Men du behøver ikke gøre det, jeg stoler skam på dig :)

Det som umiddelbart virker underligt er, at betragtningsvinklerne er 160 grader, men kontrasten 1000:1. Jeg tror der er tale om et TN panel, hvor man blot har leget lidt med specifikationerne og der står jo nemlig også, at det er maks kontrast.

Men jeg kunne forstå i din anden tråd, at du havde leveret den tilbage?
Ja, nu går det stærkt :) Jeg har netop bestilt en Viewsonics VP930 efter din anbefaling hos www.vildepriser.dk som jeg skulle modtage imorgen om PostDanmark vil.

Ja, KTC'en bliver leveret tilbage, primært pga den sorte (temmelig ujævne) farve.

Findes der TFT-skærme, hvor man kan justere baggrundsbelysningens intensitet?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1586
Findes der TFT-skærme, hvor man kan justere baggrundsbelysningens intensitet?
Det kan man på langt størstedelen af skærme. Det er den indstilling som man kalder brightness.

Det er kun i få tilfælde, hvor den rent faktisk går ind og har påvirkning på panelet, ligesom kontrastindstillingen har.

Men jeg håber da, at du bliver glad for din nye skærm :)
Af burgurne
#1588
Rasmus Larsen skrev:
Findes der TFT-skærme, hvor man kan justere baggrundsbelysningens intensitet?
Det kan man på langt størstedelen af skærme. Det er den indstilling som man kalder brightness.

Det er kun i få tilfælde, hvor den rent faktisk går ind og har påvirkning på panelet, ligesom kontrastindstillingen har.

Men jeg håber da, at du bliver glad for din nye skærm :)
Hmmm, den "sorte" baggrund på denne KTC skærm ændrer sig ikke, selvom jeg skruer op/ned for brightness. Den er stadig lige mørkegrå. Det er først hvis der kommer noget på med farve, at jeg kan se brightness ændrer noget. Det mellemgrå område i toppen af skærmen ændrer sig heller ikke, så jeg tror, at baggrundsbelysningen er ens hele tiden på denne skærm (?)