Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Blind
#1295
Jeg står og skal til at investere i en god stor skærm til grafik brug, hovudsagligt grafisk arbejde i programmer som illustrater,photoshop og 3D studio max.
Nu står jeg så med det svære valg, hvilken en skal jeg nu vælge. Da det jo er mange penge for de her skærme, så har jeg sat et par krav:

max pris: 12.500
minimum størrelse: 23"
Opløsning på: 1920 x 1200

jeg har fundet frem til disse to som måske kunne være en mulighed, andre forslag er velkomne, men hvad syntes i om de her to?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=160681
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=159747

alt hvad i kan komme med at support, gode råd og erfaring og vejledning vil være mig et enorm hjælp.

Håber i kan hjælpe mig til det helt rigtige valg!
Senest rettet af Blind 23. nov 2005, 14:50, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af xt0m
#1298
Jeg synes det er de to bedste alternativer du allerede har fundet dér, Eizo'en kender jeg kun af omtale mens Apple'n er ufatteligt nice at arbejde ved, når man laver grafisk arbejde og videoredigering - dén vil nok være mit foretrukne valg.

Måske kunne du kigge på Sony SDM-P234 også?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1307
Jeg synes du har fundet nogle gode bud på grafikerskærme. Jeg ville også gerne anbefale dig Sony SDM-P234, men med forbehold, da jeg endnu ikke selv har set den. Du skal hvert fald prøve at finde lidt vurderigner af den.

Apple skærmen har jeg selv set i praksis flere gange og jeg har allerede prøvet at få den ind til test. På daværende tidspunkt brugte de den dog til demo, men jeg skulle vende tilbage her engang i december. Det eneste jeg kunen sætte fingeren på er, at den ikke giver helt så sort, som skærmene baseret på PVA panelerne. Det vil kun være et problem hvis du arbejder meget med sort og mørkegrå i lidt mørke omgivelser.

Eizo skærmen ved jeg at mange er begejstrede for, også til anden brug end lige grafisk. Jeg får 21 tommer modellen af samme skærm ind snart fra Eizo selv, så hvis du kan vente, kan jeg hvert fald sige en masse konkret om den.

Jeg ved ikke helt hvilken jeg selv ville foretrække af de to skærme - de begge virker som gode bud.