Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tom12
#1256
hej
Jeg overvejer at købe fladskærm, og har set mig glad på en Fujitsu Siemens SCALEOVIEW W19-1 (kan ses på:
www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=168943
Det er ikke rigtig til at finde nogen anmeldelser..
Er der nogen der ved noget om den??

Jeg skal primært bruge den til video redigering. Er godt klar over at det ikke er en decideret grafikerskærm, (men har ikke helt råd til mere), men vil høre om nogen kender noget til dens evner - især i farvegengivelse?

og hvad med at køre HD - kan den det ?

håber nogen kan hjælpe...
Af drdjdennis
#1261
Jeg har fornyligt købt en fujitsu-Siemens w19-1, og jeg er meget tilfreds med den.
Jeg tegner en del i ACAD og Sketchup, som er et 3D tegneprogram, og til dette formål synes jeg den er perfekt. Også bare det, er det er en widescreen, gør den lækker at arbejde ved.
Det eneste umiddelbare minus, er at det kræver lidt tålmodighed at indstille skærmen (brightness, contrast, osv) lige når man har sat den til. Da jeg satte min til, var brightness skruet helt op fra fabrikkens side. Men når dette er gjort, er det super lækker skærm. Jeg bruger Adobe Gamma til at lave en passende skærmindstilling til skærmen. Jeg har nu haft skærmen en lille måneds tid, og fortryder ikke et sekund.
Mht. HD, tror jeg ikke den er kompatibel. Via min nvidia driver, kan jeg godt nok slå det til, men det fremgår ikke af manualen eller specs at den skulle være HD-ready.
Jeg har også set film på den, og det ser også lækkert ud efter min mening.
Håber det hjalp lidt.. Jeg har også selv søgt efter anmeldelser.. men også forgæves.
Af drdjdennis
#1263
Har også lige prøvet en gang GTA3-vice city på skærmen. Spillet understøtter widescreen samt opløsningen på 1440x900. Skærmen følger fint med, når man drøner igennem Vice City's gader.
Af tom12
#1330
takker for hjælpen drdjdennis
tror helt klart jeg køber mig en.! lyder også lækkert med GTA:)
faldt i øvrigt over denne side:
http://www.widescreengamingforum.com/
Herinde kan manse hvilke spil der native understøtter widescreen.... samt finde en masse hacks til dem der ikke gør, så det fungerer alligevel. enjoy:)