Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gamer
#1077
Stort tillykke med siden :) Jeg er meget glad for den og har anbefalet den utallige gange til venner.

Meget underligt at der ikke er en eneste tråd som kun handler om Gaming. Kunne ikke finde noget om "den bedste spille skærm".
Jeg har ikke startet denne her tråd til debat om widescreen vs. 4:3 / 5:4, jeg kan godt lide widescreen til at spille på og sådan er det bare.

Jeg har kigget på Dells 24"
http://accessories.euro.dell.com/sna/Pr ... sting.aspx

Den har været på tilbud for ikke særlig lang tid siden til UNDER 7000kr, men desværre er det tilbud udløbet. Jeg har ledt efter lignende skærme, men synes ikke der er noget "derude"som kan battle med det tilbud.

Kan godt forstå hvis nogle undrer sig over hvorfor man ville vælge sådan er skærm at game på, men mine kriterier til god gaming skærm er som følgende:

meget høj opløsning (dermed også flere tommer) 1600x og over

Widescreen 16:10

Flotte farver eller høj kontrast

og responstiden skal blot være tilstrækkelig

Jeg spiller egentlig mest World of Warcraft derfor det lave kriterie for lav responstid.
Men selv i de hotte nye FPS'er er det billedkvali frem for responstid og opløsning er også en del af billedkvaliteten.

Jeg kunne godt bruge nogle tips og kvalitet er prioriteret før pris.

Mange tak på forhånd
Af dknia
#1080
Hej Gamer.

Jeg sidder og arbejder på en Samsung SyncMaster 242MP.

Jeg er slet ikke gamer (mere), men hvis du kan guide mig til en eller anden repræsentativ demo eller testprogram kan jeg godt teste PC og DVI indgang for egnethed til formålet. Bonusen er at du samtidigt får et TV til Gamerrummet.

Har vist også HalfLife liggende et eller andet sted, så jeg kan vel altid installere CS hvis det skulle være (foretrækker en nem selvinstallerende fungerende testsuite eller demo of some sort).

/Niels
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1086
Jeg ved at mange bruger deres Dell 2405FPW i en spilsammenhæng uden problemer. Du kan også læse lidt erfaringer fra brugere her på siden:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=115

Og nu hvor du siger, at dine krav om responstiden primært begrænser sig til World of Warcraft, så tror jeg du vil blive rigtig glad for Dell skærmen. Du kan evt. prøve at kontakte dem og høre om tilbud - jeg ved at flere har opnået fordelagtige rabatter udenfor tilbudsperioden.

Hvis du vil have en skærm, hvor der også er lagt ekstra fokus på billedkvaliteten, så kan du måske kigge nærmere på Eizo S2410W. Lillebroderen på 21 tommer er anmeldt her og flere af de teknologiske aspekter er ens for de to skærme:
http://www.behardware.com/articles/587- ... -back.html
Af Gamer
#1099
Hej dknia

Der er ikke særlig mange flotte grafiske detaljer at hente fra Half-Life (1), hvis det er det gamle du mener. Hvis du vil se din skærms gode egenskaber i spil, så synes jeg du skal prøve nogle af de nye spil på markedet. Især de lidt "dunkle" af slagsen.

Det kræver dog en computer af noget højere kaliber.

De såkaldte dunkle spil inkluderer:

Doom
Half-Life
F.E.A.R.

Hvis du er ved at tilsøle dine underbenklæder mens du spiller dem, så er det en ganske udemærket skærm du har tilegnet dig (eller også er du en tøsedreng).

Det er dog heller ikke en helt dårlig idé at prøve nogle gamle spil som f.eks. Half-Life 1 / Counter-Strike hvor din FPS er meget høj.
Du kan tydeligere se evt. "slør" (tror nok rasmus_larsen kalder det "ghosting") i sådanne spil ved at kigge hurtigt rundt med musen.

ps. jeg er sikker på der ligger en eller anden F.E.A.R. demo på nettet. Min kammerat har den.
Af Gamer
#1101
mange tak for linket Rasmus !

Den er helt fantastisk med stortset alle de ting jeg går og kigger på. Og efter den anmeldelse af den Dell skærm som jeg fandt på siden, så kan det meget vel blive den, hvis jeg kan få et godt tilbud.
Af Banno
#1175
Hej!

Min første post! :)

Jeg kunne selv have skrevet denne post, da jeg søger akkurat det samme. Så det er jo heldigt nok.

Jeg har fulgt linksene, men bemærker følgende:

I BeHardware's test af Eizo S2110W er det vigtigt at bemærke, at denne skærm kun får 1 ud af 5 stjerner i price/quality ratio for games.

De har også lavet en test af Dell's 2405FPW (http://www.behardware.com/articles/567- ... ratif-lcd- 23-24-pouces.html), som får følgende kommentar:
It is time for the Samsung engineers to wake up. Or is it the Korean marketing department? This 16 ms monitor, 8 ms according to Samsung, and the 16 ms PVA Dell 1704V doesn’t provide better results than the 25 ms tested here during the last few years.

Of course, playing World of Warcraft with this monitor is extraordinary. If you have a very good graphic card, playing in 1920 x 1200 is a real pleasure. It is hard to come back to smaller monitors. But for Unreal or other FPS it is another story. If the character is static, we can only admire the contrast, color quality, precision of the shapes (at least with the standard resolution). If you move your mouse, it ruins everything. There is an afterglow and this is quite unbearable for really fast game fans.

You will, however, get used to this afterglow in time. It is disturbing but it all depends on the level of quality you require. In this respect, our requirements are probably too high and surely above average. Especially when a manufacturer announces an 8 ms response time that is supposedly perfect for all games. But we regularly receive readers’ comment saying that they aren’t disturbed by this effect, which seems horrible to us, and that they don’t even see what we are talking about. Anyway, now you know what we think of this monitor as regards fast games.
Testerne her bemærker altså et afterglow på Dell's skærm, som de synes, er en "showstopper" for en ellers god skærm. Men de nævner også, at de dømmer skærmen meget hårdere end en "almindelig" bruger (som os ;) ), samt at man vil vænne sig til det.

Så Dell's skærm lyder som et godt gamer køb i mine øre, men jeg vil da gerne høre flere erfaringer/kommentarer. Det er jo også vigtigt at få en ordentlig pris på den. P.t. står den til 10.750,-(!) på Dell's hjemmeside.

Per