Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nikolas
#1023
Vi har nu fået en fin test at ViewSonic VP930 og den lyder som et godt bud, men hvordan er kvaliteten af matrialet?
Jeg så en rød samsung 193 (gammel model) med rød børstet stålramme, virkelig lækker og en god kvalitet.
Jeg har ikke kunne se ViewSonic VP930 live, så hvad er den lavet af?
Er det det tynde grå plastik de bruger som ramme?
Virker den gardin?
Og hvordan er den i forhold til en 193+ i kvalitet?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1025
VP930 er ret tilsvarende til alle de andre skærme i VP serien, hvis du har set dem?

Plastikrammen er lidt bredere end så mange andre, men ja det er plastik. Den står virkelig godt fast på foden og foden har ydermere nogle indbyggede vægtklodser, så den ikke flytter sig fra bordet når man drejer den.
Virker den gardin?
Meget, og hvis ikke det er en af de mest robuste jeg har siddet foran, så er den hvert fald tæt på. Men vægten er så også tilsvarende lidt højere.

I forhold til 1933+ er den primære forskel vel at 193p+ er lavet med en aluminiumslegering, hvor VP930 holder plastikstilen, som så mange andre skærme også gør.
193p+ er en af de få skærme, som rent faktisk har den her aluminiumslegering. Det vil den kommende 970P ikke få, primært fordi den så bliver for tung.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#1059
Jeg er enig med Rasmus. VP930 er ren plastic, men Viewsonic er ikke kendt for at spare kroner ved at bruge en elendig kvalitet - generelt er deres modeller godt skruet sammen.

Samsungs model er dog lige en tand lækrere for øjet, men med det sagt, så er det trods alt ikke en tyk alu-ramme de har sat på. Vi snakker ikke samme godstykkelser som du finder i f.eks. B&O, så forskellen på VP930 og 193P ligger mest i det visuelle på denne front.

Personligt finder jeg selve foden på VP930 mere skræmmende end skærmen selv, idet den virkelig er stor ift. min 193P (og alle andre for den sags skyld). Den hjælper på stabiliteten når du ændrer på skærmens position, men den kræver også mere plads på skrivebordet.