Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SnowScan
#934
Hej flatpanels,

Jeg ved der allerede er skrevet en del herinde og givet mange gode råd, men jeg kan se at der hele tiden bliver smidt nye produkter på markedet så jeg spørger lige igen :)

Jeg kigger efter en fladskærm på 21+ tommer (en 24 tommer wide screen ville ikke genere mig)

- Da jeg er amatørfotograf skal den bruges til billedbehandling
- dvs. super gengivelse af korrekte farver (prio 1)
- jeg spiller ikke men skal kunne se film på skærmen
- wide screen vil være en fordel, men ikke et must

Prismæssigt er jeg villig til at slippe 4 - 6.000 kr. og håber man kan få noget fornuftigt inden for denne ramme.

Jeg har kigget lidt på
214T som en mulighed, men ville gerne have en wide screen hvilket vil give gode muligheder for billedredigering i photoshop...

Dell Ultrasharp 2001FP 20" ser lækker ud (og man sparer 25% lige nu men størrelsen er ikke helt god...

Har I nogen forslag?

Mvh
Peter
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#936
>21" til mindre end en 6000 kr. er MEGET optimistisk. Du bør måske vente indtil Dells 24" model kommer på tilbud igen, men den har netop været på udsalg så der kan nok gå et stykke tid.

Der findes kun 1 model på EDBpriser som 21" eller derover:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=147557

Her kan du se alle de skærme der er 21" eller derover til en pris under 10K:
21" skærme under 10K

Vær opmærksom på at listen også indeholder LCD-TV, hvilket er uinteressant. Du bør også lægge mærke til at 21" modellerne ofte forholder sig ligesom 19" modellerne. De har samme opløsning som lillebror og tilbyder dig kun et større fysisk areal og ikke mere skærmplads ift. lillebror (20.1" modellerne).

Hvis jeg var dig ville jeg enten spare lidt mere sammen, nedjustere kravene eller vente på et godt tilbud. Til 6K kan jeg ikke se noget fornuftigt valg til grafikredigering.
Af SnowScan
#938
Tak for svaret, jeg tænkte nok det var lidt optimistisk, men det var et forsøg værd :)

Jeg tro jeg vil holde øje med dell og deres tilbud...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#942
Du kan evt. også prøve at kontakte Dell og høre nærmere. Jeg har hørt om folk, som alligevel har opnået fordelagtige tilbud, selvom de ikke henvendte sig i tilbudsperioden. :o

Men ellers skal du vente og se tiden lidt an. Mens de store skærme stadig bliver mere populære, så falder priserne selvfølgelig også. Der kan også ses prisfald i starten af 2006 når de nye produktionsfaciliteter kommer op, men om det begrænser sig til de allerstørste skærme er lidt svært at spå om.