Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dknia
#992
Jeg har/har haft flere Pivot skærme fra Samsung.

Ud over at det kunne have været rart at det havde været automatisk implementeret, så er det jo kun at bruge et tastaturshortcut. F.eks.

CTRL-SHIFT-9 (90gr. pivot)
CTRL-SHIFT-0 (0gr. pivot)

Når man alligevel har løftet armene for at dreje skærmen er det vel lige til at overkomme... ;)

/N
Af Juvic
#994
Jeps, skal man bruge det så kan man bruge genveje...

Men igen, underligt at lave det havlt... !!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#1000
Den tastekombination er ikke en standard som alle maskiner kan bruge. Der er ingen af mine maskiner der foretager pivot ved en given tastekombination, med mindre jeg har en software kørende ved siden (f.eks. grafikkort driver eller lign.).

På Compaq maskiner er det f.eks. ALT-GR + Piletaster der vender skærmbilledet.
Af dknia
#1027
Forudsætningen for tastekombinationen er (naturligvis) installation af det medfølgende PivotPro software ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#1028
PivotPro er et irriterende program i mine øjne og jeg forsøger så vidt muligt at begrænse antallet af permanente processor på min computer. Den automatiske mekanisme ville selvfølgelig også kun have fungeret hvis man havde et sådant program kørende, så jeg kan godt se at på forhånd har ødelagt det for mig selv ;)
Af dknia
#1030
yakken skrev:PivotPro er et irriterende program ...
Jeg ku' ikke være mere enig! Det ville være rart helt seamless at kunne tilte skærmen og så skete det bare - no software involved :D

En formildende faktor er imidlertid at PivotPro softwaren er blevet betydeligt mere robust og kompatibel, så jeg oplever nu aldrig mere at den crasher eller forstyrrer andre programmer.
Af Turbo
#1032
...
Senest rettet af Turbo 11. feb 2009, 12:21, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1036
Turbo skrev: Hejsa :)

730BF er gamle, den hedder 760BF ;)
Får selv en 960BF i ad døren idag ;)
Hehe, ja det er det hvert fald. Jeg må have siddet med tankerne et andet sted da jeg skrev det indlæg =)

Men hey, så må du lige melde tilbage når du modtager skærmen ;)
Af Turbo
#1038
...
Senest rettet af Turbo 11. feb 2009, 12:22, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1039
Det lyder sørme ikke så godt =(

Har du prøvet i andre spil end Battelfield? Jeg sad selv med Battlefield på VX924 da jeg testede den og jeg opdagede stort set intet slør. Fladskærme er aldrig helt fri for slør grundet "Sampling and hold" effekten, men det kan blive så minimalt i praksis, så man ikke ser det.

Har du prøvet at køre spillet i højeste opløsning, altså 1280x1024 og se om det samme sker?

Hvordan vil du betegne sløret? Er det ekstra kraftigt fordi det f.eks. bliver hvidt eller grønt? Er det kun i kanterne eller bliver bilerne deciderede utydelige?
Af Turbo
#1042
...
Senest rettet af Turbo 11. feb 2009, 12:22, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af xt0m
#1043
Helt enig, Turbo

Jeg har også lige fået en 960BF'er hjem til test i går, og havde samme oplevelse i spil - NFSU2 klarer det rimelig godt uden det vilde slør, men BF2 og JOTR/JOE står den helt af på :(

Og som I forhåbentlig kan se på min forumsignatur fejler hardwaren intet ;)

Det kan vel bedst beskrives som "RTA trailing" eller noget der minder om det, ligesom det er tilfældet med Overdrive sløret i Samsung 204Ts. Lidt ærgeligt, for skærmen er egentlig rimelig flot skruet sammen.

Gad vide om der er nogle gode S-IPS skærme derude? :o

Red: Jeg har i øvrigt en 21" Sony CRT til dagligt..
Senest rettet af xt0m 11. nov 2005, 08:40, rettet i alt 1 gang.
Af Søndergård
#1044
Jeg har fået gennemtestes min 193P+ og det viser sig kun at være i CSS og i Call of duty den viser lidt slør. Spil som Farcry, HL2, NFSU2, FEAR & BF2 viser den intet slør. I kunne evt. levere dem tilbage og prøve lykken med en 193P+ - hvis ikke det går, kan I benytte de 14 dages returret...
Af Wildt
#1046
Jeg har efterhånden erfaret at der er STOR forskel på hvor folks "slør tærskel" ligger. Jeg set på skærme, som flere steder beskrevet som "100% slør fri", men efter 10 sekunder i et fps spil måtte jeg konstatere at skærmen var uacceptabel til spil for mit vedkommende.

Som tidligere beskrevet er det tydeligt hvis man fokuserer på et objekt og så panorerer hurtigt til højre og venstre, hvorved objektet bliver diffust/uskarpt.

En anden ting, der kan forklare noget af årsagen til at folk oplever vidt forskellige grader af slør på samme skærm, kan være frameraten. Jeg bemærker sløret i langt højere grad ved en høj framerate. Ved lav framerate har skærmen jo længere tid til at tilpasse sig hvert nyt billede.