Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#332713
Hej alle

Jeg tidligere nævnt nogle issues omkring jeg oplever små lag spikes.
Se denne video - https://drive.google.com/file/d/1xWGPYW ... sp=sharing

Jeg kører ATV 4K 2021 ind i soundbaren (HT-XF9000) og derfra videre til TV'et (XF9005) i HDMI port 3 (ARC porten).
MotionFlow er slået fra på alle HDMI portene på TV'et.
Og alt kører med den nyeste software, både TV'et med den nye der løser HDMI CEC og Apple TV er ligeledes oppe på nyeste version.

Jeg har oplevet disse små lag spikes i alle tjenester (DRTV, TV2 Play, Netflix, Yousee) jeg bruger både live og arkiv indhold i de forskellige tjenester.

Jeg har endnu ikke prøvet at køre ATV i en port udenom soundbaren. Det kunne jeg prøve.
Derudover, så kender jeg ikke kvaliteten af det HDMI kabel som går mellem soundbaren og TV'et. Kan det have noget at sige?

Har nogen andre idéer eller forslag?
På forhånd tak og rigtig god dag :-)
#332717
Fidoble skrev: 30. jun 2021, 14:34 Hvordan er din ATV sat op? Kører den 60 Hz eller 50 Hz? Uanset hvad bør du slå Match funktionen til på ATV.
Se evt. de anbefalede indstillinger her på siden.
Arg, synes jeg havde været så grundig med at få detaljerne med.
ATV er selvfølgelig sat op efter beskrivelsen her på siden med 4K SDR 50Hz og begge match funktioner.
#332719
Jeg syntes du skal prøve at køre uden om soundbaren først. Det gør jeg og så et kabel fra TV til soundbar via HDMI/Arc.

Alt efter hvilke fjernsyn du har kan du også se om den skifter korrekt i forhold til frekvensen. På LG OLED fjernsyn er det den grønne knap man skal trykke på en masse gange, så kommer den op med nogle forskellige billedinformationer.
#332777
kabri: Jeg kopierer lige mit svar fra kommentarsektionen: "Umiddelbart ingen problemer med DRTV, Netflix, Disney+ og de andre velkendte tjenester. Vi har dog ikke prøvet alle tv-distributørernes apps – de har jo til tider givet vrøvl. Vi har ikke oplevet generel ustabilitet eller lignende."

Flemming: Menuen findes i kontrolcentret. Den vises kun når AirPods er tilsluttet Apple TV. Se nedenfor.

Billede
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 48