Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#332336
Billede
Bedre streaming-kvalitet. DRTV hævet sin streamingkvalitet på live-tv fra 720p50
til 1080p50, altså 1080p opløsning i 50 billeder per sekund. Samtidig er bitraten,
der afgører hvor hårdt signalet er komprimeret, blevet hævet fra 5,5 Mb/s til 8 Mb/s.
Det gælder både DR1 og DR2. Lyden er fortsat i stereo. - Læs her.
#332432
Kim skrev:Jeg har været glad for Ice Power moduler gennem tiden. Tilbage i 2006 byggede jeg fire ICE500A baserede forstærkere med store lineære strømforsyninger. De har virket perfekt siden. Jeg har også brugt to ICE50ASX2 boards til indbygnings højttalere i bad og køkken uden problemer. I 2019 købte jeg fem ICE125ASX2 moduler på Ebay, til opgradering af min hjemmebiograf: - Click here.

På det tidspunkt var jeg ikke i stand til at afgøre, om det var forfalskninger. Jeg er nu sikker på, at det er de og stortset samtlige moduler på Ebay fra Kina er det: - Click here.
Mine 2 x 500 Watt ASP ICEpower moduler fra Bang & Olufsen, købt færdigt
monteret april 2005, virker stadig perfekt.

Billede
Har du en mening om ICEpower moduler fra ebay.
#332459
Svar fra B&O:
"På nuværende tidspunkt har jeg ingen oplysninger om, at BeoLink Multiroom helt afbrydes.
Så du vil selvfølgelig være i stand til at bruge Multiroom med dine eksisterende enheder."

På dette link er der tilsyneladende mange der er bekymret over hvad vej B&O vælger at gå.
Brugeravatar
Af Millemis
#332467
Gammel tråd, som af en eller anden grund blev hevet frem igen et år efter.
I løbet af det år har det dog vist sig, at titlen ikke svarer til virkeligheden.

NL kan meget vel videreudvikle sig……....og det er vel et kendetegn for B&O, at tingene ikke står stille.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#332487
Mon ikke spørgsmålet snarere er, om B&O har et Sound Center med Atmos-afkodning på bedding!
Udgange er der egentlig nok af dér (hvis man medregner WiSA-tilslutningerne).
Hvis det skal være lofts-højtalere, kunne man tænke på Celestial-serien (med en passende forstærker).
Men du har ret - nu da BL17 så langsomt glider ud af programmet, mangler der noget tilsvarende som væghøjtaler.
MM
Brugeravatar
Af Millemis
#332508
Man skal blot ikke glemme, at det er meget få af B&O’s kunder, der er interesseret i at have stuen fyldt med højtalere.
Det har længe været muligt at have B&O-tv-setups med mange højtalere (og med et godt upmixingsresultat), men kun ganske få har dem.
Og helt ærligt: hvor mange BV Eclipse/Harmony-ejere har et 5.1-setup?
De kunder, B&O har - og som ønsker Atmos og co - går nok mere efter lydprocessorer fra Trinnov og lignende til deres B&O-højtalere i hjemmebiografen…..altså noget i den pænt dyre ende.

Mon ikke man snarere skulle tænke på en Stage MK2 med mulighed for baghøjtalere…….af en slags?

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#332534
Peter Pan skrev: 24. jun 2021, 11:06 Ingen grund til at gøre det mere besværligt - :)

Billede

På baggrund af dette, kan du da meget vel ha’ ret :p
Vedhæftede filer
5826AA19-B6B3-4EDD-912C-A3772EA7DEDF.jpeg
5826AA19-B6B3-4EDD-912C-A3772EA7DEDF.jpeg (318.35 KiB) Vist 1575 gange
  • 1
  • 202
  • 203
  • 204
  • 205
  • 206
  • 326