Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#332187
DR bruger, som så mange andre tjenester, en løsning, hvor der kan udvikles mere eller mindre én gang til flere platforme, men producenten af det system skal jo så udvikle og vedligeholde en player til alle platformene.

Det må trods alt være nemmere at benytte det indbyggede API til den indbyggede player, der er på den enkelte platform, men det kan selvfølgelig betyde, at man ikke kan give playeren sit eget særpræg.

Til gengæld får brugeren så den fordel, at alt fungerer ens på tværs af streaming apps.
#332269
Ja, sådan er det lige nu.

Hvis man ser mange danske streaming-tjenester er det nok bedst at indstille ATV'et til 50Hz som standard. Jeg har min stående til 60Hz, fordi jeg ser mest amerikansk :p Hvis jeg ser noget i arkivet hos DR er det alligevel bare nyheder, og det går fint med 60Hz ;)
#332308
Testen af Apple TV 4K er nu online. Vi kigger på nyhederne samt de software-ændringer, der er kommet med tvOS med tiden. Mange af disse er jo også kommet til den gamle boks, så karakterne afspejler ikke forskellen imellem boksene, men mere hvor Apple TV 4K står i året 2021 ift. året 2017.

Test: Apple TV 4K 2021

Vi uddyber meget gerne ting fra testen og svarer på spørgsmål til de nye funktioner. Disse konkrete ting ift. testen kan placeres i den dedikerede debattråd.

Lad os i stedet holde denne tråd kørende til den mere generelle debat om tvOS, Apple TV 4K, apps samt diverse.
#332338
Kære eksperter

Jeg kan åbenbart ikke finde ud af at oprette nyt indlæg, men mit spørgsmål går nu også på apple tv4K 2nd gen.
Jeg har endelig købt OLED LG CX 65....og hurra et flot billede med apple tv. Mit spørgsmål går på om jeg kan undgå at bruge LGs pegepind. Jeg bruger kun ATV som i kun.....mit gamle Sony tændte automatisk når jeg tændte ATV. Det gør LG ikke. Jeg har egentligt brug for at LG bare starter op i HDMI hver gang og at jeg kan putte LG pegepind i skuffen. Jeg tror måske jeg fik sat det forkert op da jeg startede ved at gøre atv til "set top boks"?
Er der andre tricks fra jer orakler? Ja jeg ved godt jeg kan finde det hele ved at søge på nettet, men det har jeg forsøgt.....I´d rather pick your brains:-) Undskylder på forhånd! Tak
#332339
Ved ikke om du kan bruge mit svar, men jeg er ret sikker på at min selv fandt ud af det hele. Det har din jo ikke gjort, men tjek om betjening af andre enheder er slået til på ATV enheden.
Det eneste jeg skulle gøre var at fortælle den hvad der styrede lydstyrken, men tænd og sluk virkede out of the box (har også et LG CX)
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 48