Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af elcom
#329892
Købte Goodfellas på tilbud til 49,-kr i 4K (tak til Torben for CheapCharts hintet). Viste sig så at den ikke havde danske undertekster, var både norske og svenske. Det er ikke altid helt stabilt for dem.
Købte også Doctor Sleep, netop for at se den forlængede udgave, der lå på som ekstra materiale. Super fedt når de giver speciel editions med i pakken. Den viste sig dog ikke at have danske undertekster, selvom hoved filmen havde. Jeg ved at bluray versionen skulle have, så der er produceret en tekst til den.

Købte LOTR extended pakken, og er enig i at billedkvaliteten ikke var helt i skabet. Fik så mulighed for at se dele af UHD bluray udgivelsen, og der kunne man se markant forskel. Naturligt måske, men synes ikke det plejer at være så markant. Synes jeg så noget lignende på E.T. udgivelsen.
Kan være mit setup bare havde en dårlig dag :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#330005
Jeg genså lige lidt af Hobbitten i går imens jeg testede C1 og det er altså en god udgivelse i de nye versioner. HDR er brugt godt og filmen har bare fået et gevaldigt løft.
Af Hooper
#331621
Så er den første Indiana Jones film kommet i 4k Dolby Vision og Dolby Atmos, men ind til nu kun i butikken, - ikke som opgradering til de for længst købte film.
Men det er måske på vej, for den samme købte film figurer nu som med Dolby Atmos.
Af Hooper
#331622
Rettelse. I AppleTV app`en står den købte film nu til at være i 4k Dolby Vision mv., så det ligner en gratis opgradering!
Krydser fingre, for vi har før set mærkelige ændringer.
Brugeravatar
Af elcom
#331636
Hooper skrev: 1. jun 2021, 21:33 Rettelse. I AppleTV app`en står den købte film nu til at være i 4k Dolby Vision mv., så det ligner en gratis opgradering!
Krydser fingre, for vi har før set mærkelige ændringer.
Damn, så skulle man have købt 4 films pakken, da den var nede på 149,- kr. De har sat den til 349,- kr nu.
Af Flemse2001
#331786
elcom skrev: 2. jun 2021, 10:20
Hooper skrev: 1. jun 2021, 21:33 Rettelse. I AppleTV app`en står den købte film nu til at være i 4k Dolby Vision mv., så det ligner en gratis opgradering!
Krydser fingre, for vi har før set mærkelige ændringer.
Damn, så skulle man have købt 4 films pakken, da den var nede på 149,- kr. De har sat den til 349,- kr nu.
Den er lige sat ned til 199.-
Brugeravatar
Af elcom
#331789
Ja, så det godt. Men fortsat kun Raiders som er opdateret til 4K. Tør man satse?
Historisk har den jo været helt nede på 149,- kr. Men 199,- kr er en rigtig fin pris hvis man ender med 4 4K Indiana Jones film.

Men det skulle lige passe at de med de 3 andre laver tricket og lægger dem op som andre versioner :-D
Af shr
#331790
199 er virkelig en god deal. Jeg har købt dem og så må vi se om de bliver opdateret indenfor 2 uger… Ellers får jeg pengene tilbage!
Af Flemming Larsen
#331794
elcom skrev: 7. jun 2021, 10:16 Ja, så det godt. Men fortsat kun Raiders som er opdateret til 4K. Tør man satse?
Historisk har den jo været helt nede på 149,- kr. Men 199,- kr er en rigtig fin pris hvis man ender med 4 4K Indiana Jones film.

Men det skulle lige passe at de med de 3 andre laver tricket og lægger dem op som andre versioner :-D
Jeg har selv købt dem, da de lå nåede i 149,- Jeg vil da tro, at de opgraderer dem. Der er jo kun den ene mulighed indetil videre.
Brugeravatar
Af elcom
#331795
Jeg synes det er svært at finde en klar logik i Apples film salg.

Die Hard 3 kan f.eks. ikke købes. Flere film skal købes separat som 4K. Nogen har special editions som ekstra materiale, andre skal man købe dem separat. Film der sælges kan være uden danske tekster (Goodfellas). Der er ikke rigtig en rød tråd.
Følger også med i rabatterne nu via cheapcharts, og de kan sætte en film på rabat den ene dag, og så dagen efter sælge den endnu billigere.

Men for Indy har de jo i hvert opgraderet den eksisterende Raiders til 4K, så formoder det også sker for resten.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#331802
JLPFLD skrev: 7. jun 2021, 08:36
Rasmus Larsen skrev: 2. jun 2021, 15:02 iTunes plejer at have tingene i 24fps, men det er ikke utænkeligt at der er smuttere.
Det har de så på INGEN måde. De titler jeg lige fik tjekket i går, der var den også gal. Det var Dark Waters, Midsommar og 1917
Ja sørme så, det kan jeg godt se. Det ser ikke kønt ud i 1917, som jeg lige har lånt adgang til. Hvor er det pinligt at de udsender så store film i konverteret format...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#331803
Pelle skrev: 7. jun 2021, 11:22
JLPFLD skrev: 7. jun 2021, 10:47
Pelle skrev: 7. jun 2021, 09:46

Det kunne godt ligne, at det er Nordisk Film Distribution, der er syndebukken.
Næppe. Nordisk Film er ikke indover en film som f.eks Dark Waters
Se her:

https://www.dfi.dk/viden-om-film/filmda ... stribution

Alternativt er det en amerikansk distributør, der konverterer filmene til 25 fps/50hz. Men det ligner, der er mange på listen, som har problemet. Hvis jeg vælger een tilfældigt, “I, Tonya”, står der to forskellige spilletider i Apple Tv: 1 t. 54 min. og 1 t. 59. min. Mon ikke den ene er manuelt indtastet af distributøren og den anden er den egentlige længde af videofilen?
Jeg tjekkede lige nogle flere film op imod Nordisk Film listen. Det er ikke dem alle, der er blevet konverteret. The Shape of Water er i 24fps. Måske filen er hentet fra en anden kilde?

Hvis Nordisk Film er kilden til, at film maltrakteres på filmtjenester, så er det klart, at vi skal have en snak med dem.
Af Pelle
#331806
Rasmus Larsen skrev: 7. jun 2021, 13:18
Pelle skrev: 7. jun 2021, 11:22
JLPFLD skrev: 7. jun 2021, 10:47

Næppe. Nordisk Film er ikke indover en film som f.eks Dark Waters
Se her:

https://www.dfi.dk/viden-om-film/filmda ... stribution

Alternativt er det en amerikansk distributør, der konverterer filmene til 25 fps/50hz. Men det ligner, der er mange på listen, som har problemet. Hvis jeg vælger een tilfældigt, “I, Tonya”, står der to forskellige spilletider i Apple Tv: 1 t. 54 min. og 1 t. 59. min. Mon ikke den ene er manuelt indtastet af distributøren og den anden er den egentlige længde af videofilen?
Jeg tjekkede lige nogle flere film op imod Nordisk Film listen. Det er ikke dem alle, der er blevet konverteret. The Shape of Water er i 24fps. Måske filen er hentet fra en anden kilde?

Hvis Nordisk Film er kilden til, at film maltrakteres på filmtjenester, så er det klart, at vi skal have en snak med dem.
Jeg kiggede lige på lidt flere titler og det ligner at alle dem, der ikke har forskelle i spilletiderne, alle er under 20th century fox bannermærke. Står Nordisk Film måske kun for biografdistribution her og 20th century selv for hjemmeudgivelse? Det er ren konspirationsteori, men måske du kan komme til bunds i det?
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 68