Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#331531
Wiffer skrev:Er der nogen der ved hvilken hvid ral farve der bruges til Beolab 3.

Billede
B&O's kundesupport skriver de ikke bruger farver fra RAL- kode standard.
Bang & Olufsen bruger NCS kode standard, i stedet for RAL.

Gør-det-selv. - Ikke en helt nem opgave. Kan du skaffe et NCS farvekort. Se kode
S 0500-N. Du må selv tage dit personligt valg, farvekoder i hvid er svære at slelne
fra hinanden. Få styr på NCS kode standard. - Tryk her.

Det er også muligt at køb dig til det: BeoLab 3 - Farveskift til Hvid eller Sort.
Pris. 2.995. Kr. - Tryk her.
#331601
Det vigtigste (og det mest specielle) ved den er faktisk HDMI-indgangen.
Den findes ikke på andre sammenlignelige produkter.....så vidt jeg ved.

Den, et moderne flad-tv og en Beolab 7-1 nedenunder, så er man nogenlunde kørende......hvis det nu ikke skal være 100% B&O.
P.S. Hvis man så vil flotte sig, køber man en OneRemote-modificeret Beo4 til styring af tv’et.

MM
#331634
Man ser så også klart, at det er fra en af de mange ‘wanna-be-B&O-designere’, der er derude.
Bare så der ikke er nogle, der misforstår det - den er bestemt ikke designet til B&O....men er et designstudie.

MM
#331749
Bang & Oufsen 'har sørget for at integrere surroundprocessor-moduler, så man
ubesværet kunne tilslutte en mængde forskellige B&O højttaler, så oplevelsen
kan op skaleres,' siger Torsten Valeur. Ja men det er jo netop derfor jeg holder fast i . . . .

Billede
Billede
#331752
Nu er der altså forskel på et ‘surroundprocessor-modul’, der groft sagt organiserer samspillet mellem de tilsluttede højtalere og den (lyd-)kilde, der afspilles....og så det lydformat, som du henviser til = Dolby Digital.
Dette er blot ét af de mange lydformater, der bruges i dag....og endda et forældet, der ikke bruges mere - med mindre du smider en DVD i BV7-40.
Langt vigtigere for dig er egentlig PCM-supporten i BV7/BSys3 - når blot du lader eksterne apparater som f.eks din ATV-boks eller din OPPO-afspiller afkode signalet først.

Dolby Digital er for længst afløst af Dolby Digital Plus på streamingtjenesterne - at lovprise Dolby Digital er virkelig oldschool :p
Bluray-diskene understøtter lyd i langt bedre bitrater (nogle vil sige kvalitet) og endda med mulighed for indlagrede Atmos-informationer.....hvis man skulle være til den slags :D

BV7-40’s ‘surroundprocessor-modul’ kan ganske vist sagtens bruges nu om dage, men der er ret mange begrænsninger, hvis man sammenligner med mulighederne i et BSys4-baseret produkt.....og såmænd også med det, moderne A/V-receivere kan tilbyde.

MM
#331756
@ MM. Stort set Ca. 50 TV kanaler via YouSee kabelnet, levere Dolby Digital
5.1 audio. Kun DR's tv kanaler levere PCM 2.0. (Analog Dolby Pro Logic 11X).
Jeg abonnerer på Netflix, hvor de film jeg ser, stort set sendes med Dolby
Digital 5.1 audio. Altså har jeg bestent ikke noget at klage over, og syntes
ikke jeg mangler god surround 5.1 lyd, hvad der er vigtigt for mig når vi taler TV.
  • 1
  • 198
  • 199
  • 200
  • 201
  • 202
  • 326