Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af TBC
#330771
Dét må man sige! Man kan undre sig over at det skal være så svært for Paramount+ og HBO, når nu Disney+ godt kan finde ud af det.

Men fraset at bitraten er sørgelig hænger det med frameraten lige som på HBO formentligt sammen med at de distrubutionskanaler for materialet der benyttes må være de samme som til det Europæiske TV marked, da der åbenlyst er encodet fra materiale beregnet specifikt til dette. Utroligt at det ikke kan arrangeres bedre og uden om dette, når der er tale om samme ejerkredse fra film til bruger.

- Tak, men nej tak - Jeg står over!
Af steadi
#330868
Har undret mig over HBO Nordic, og skal lige have at vide om jeg har fat i noget eller, om det bare er noget, som jeg bilder mig ind.

Det virker på mine øjne som om, at der er klar forskel i billedkvaliteten fra fx "His Dark Materials", hvor sæson 2 står ret pænt (episode 6, pænere end HBO normalt ihvertfald), og så "Handmaids Tale", som er ok i billedet og til "Fear the Walking Dead", som til gengæld ofte er helt horribel i billedet.

Er der faktisk noget i det, eller bilder jeg mig noget ind? Jeg tænker ikke, at det teknisk kan lade sig gøre at skelne, så det må have noget at gøre med kildematerialet - hvor HBO's egne produktioner er i højst kvalitet? (undtaget GoT, sæson 8).

Vi har ikke Viaplay pt., men jeg synes at huske, at Fox' shows på Viaplay ofte var ret grynede i biledet.
Brugeravatar
Af PerMichaelKnudsen
#331303
Hej

Synes jeg havde læst, at billedkvalitet på Telia TV var den samme uanset om man brugte AppleTV app'en eller den boks Telia sælger (Arris).
Efter at jeg har fået mig en AppleTV 4K (2021) syntes jeg lige jeg ville sammenligne.
Jeg kan sige at der er synlig forskel. Arris boksen har et meget klarere billede. Jeg er temmelig sikker på at der streames med en højere bitrate til Arris boksen.
Skal siges at begge bokse er forbundet til internettet med kabel og til en meget hurtig internet-forbindelse og jeg kan uden problemer streame 4K på AppleTV
Vil lige prøve at sammenligner med min Chromecast senere.

Andre der kan bekræfte?

Mvh Per
Af mbm
#331594
Fokuserer der hvor danskerne er??
De kender tilsyneladende ikke TV-markedet. Det er mig bekendt meget svært at købe et ikke 4K TV i dag.
Brugeravatar
Af elcom
#331595
Rasmus Larsen skrev: 7. maj 2021, 14:11 Her nogle målinger direkte i Paramount+ app'en.

Resultater:
- Desværre er film i app'en (ligesom hos partnere) konverteret til 25fps. Se de første to billeder nedenfor.
- Video i op til 1080p HD (SDR) med 4-6 Mb/s variabel bitrate.
- Lyden er 128 Kb/s stereo (AAC) på film. Disse ligner gamle enkodninger.
- Visse serier såsom Yellowstone er i korrekt 24fps (igen ligesom hos partnere). Lyden er her 192 Kb/s stereo (DD+). Disse er nyere enkodninger. Se billede nedenfor.
Er der forskel på målinger fra Paramount+ app'en vs. Apple TV app'en i bitraten?
Kan se fps er det samme.

Mere om det kan betale sig at køre abonnement via Apple.
Brugeravatar
Af Naiera
#331606
Jeg har set en smule Paramount+ med et prøveabonnement på deres amerikanske tjeneste. Det begrænsede sig vist til to afsnit af Younger, men det var sgu rart at kigge på.
Brugeravatar
Af OrigT-Duck
#331694
Jeg har i går og i dag, som jeg luftede over på Rec.dk DD+ stream fra 5.1 film fra apple tv appen på android tv. det er bl.a. The House With a Clock In Its Walls, Elite pædagogen og Så længe jeg lever.
Jeg har ikke macbook hjemme fortiden, så kan i be/afkræfte at de er opgraderet fra dolby digital til DD+ på itune på apple tv bokse?

for da vi så elite pædagogen lige inden vinterferien var den kun i dolby digital
Af steadi
#331745
Rasmus, har du/I nogensinde målt billedkvaliteten på streaming fra Filmstriben?

Jeg er klar over, at det måske lyder mærkeligt, men de par film, som jeg lige har set, står flottere end Netflix.

Det havde jeg ikke liiiige forventet :)
Brugeravatar
Af Naiera
#331989
De mangler vist noget bitrate, der hos Viaspil ;;)
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 47