Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#330521
Peter Pan skrev: 3. maj 2021, 19:37 Spot on MM. Mit setup har jeg det fint med, så længe Tv'et virker.
BeoFanBoy’s betaler gerne 'ublu priser' for at bevise et eller andet,
så B&O klare den nok til jeg er nødt til at købe nyt. -
Det er da vist nok undgået din opmærksomhed, at de, som du ret nedværdigende kalder BeoFanBoys, kunne have andre behov end dine O-O
Måske lever de nyeste produkter snarere op til deres ønsker og behov.......end det konglomerat af bedaget teknologi og ekstra dimser, du sædvanligvis præsenterer som din egen løsning — — se billedet ovenfor.

Brug du dit setup (så længe det varer) - og lad andre købe nyt fra B&O, hvis det er det, de har brug for.

MM
#330525
Ovenstående er skevet af B&O's selvbestaltet PR chef, og aktionær i Bang & Olufsen a/s.
Spændende hvornår Millemis køber f.eks et sæt BeoLab 28. Mit bud, det sker aldrig. :)
__________________________________________________________________________

Den gang B&O selv producere deres produkter, blev jeg BeoFanBoy og betalte gerne. <B

Billede
#330639
Man kan godt være til B&O, uden at være fanatisk.

Billede
En Xeo3 trasmitter (HUB), har inputs fra analog stereo (minijack), line in (RCA),
digital optisk Toslink, samt USB- A. Den lille Xeo transmitter kan kontrollere
op til 3 sæt Xeo stereo højtalere, som fungerer helt uafhængigt af hinanden.
På hvert sæt vælger man hvilken signalkilde, man vil lytte til. Volumen styres
individuelt på hvert sæt, med den medfølgende remote. Man kan på den måde
lytte til samme musik, mens man går mellem flere rum, eller nyde forskellig
musik i hvert deres rum. Et højttaler sæt kan placeres op til 50 meter, fra den
trådløst WiFi - Xeo trasmitter, enda med en væg imellem.

Jan Abildgaard Pedersen var medvirkende til udvikling af DSP (Digitale delefiltre)
til BeoLab 5. Senere fik han job hos Danske Dynaudio, hvor han har været med
til at udvikle aktive digitale delefiltre, der benyttes i de aktive trådløse Xeo højttaler.

Priser: Xeo 3 trådløse højttalere, inkl. remote, pr. par. (med lidt rabat) - 8.999 Kr.
Dynaudio Xeo trasmitter - 1.999 Kr. pr. stk. Jeg benytter 2 sæt i mit setup, og én
Xeo trasmitter. Samlet pris 19.997 Kr. En pris som også jeg har råd til.
#330710
Til sammenligning, 2 sæt Xeo3 stereo højttaler inkl. remote, én Xeo trasmitter.
Samlet pris 19.997 Kr. Næsten samme pris som én Beoplay A9 Mk. IV.

Billede
Hifi Test.de. skrev: Jovist der findes andre trådløse højttalere fra Sonos B&O og Bose, men slet
ikke i samme seriøse udgaver som Xeo3, en meget seriøs trådløse High-End
højttaler, som er miles foran konkurrenterne, i form af dens naturlige levering
af tonal finesse. En ægte audiophile-højttaler.

OBS! Idag købes Xeo 3 stereo højttaler second hand, så er det vel ca. ½ pris. :)
#330727
Peter Pan skrev: 7. maj 2021, 08:18 Til sammenligning, 2 sæt Xeo3 stereo højttaler inkl. remote, én Xeo trasmitter.
Samlet pris 19.997 Kr. Næsten samme pris som én Beoplay A9 Mk. IV.

OBS! Idag købes Xeo 3 stereo højttaler second hand, så er det vel ca. ½ pris. :)
Fint nok - men jeg gad godt nok ikke at skulle glo på de to sæt Xeo-kasser i mit hjem.
Så ville jeg nok foretrække to styks BS Level.........er vel også noget simplere at betjene - jeg er sikker på at konen er enig med mig :)
Er også noget nemmere at flytte rundt på, hvis det skulle være nødvendigt.

Mit problem er bare....at jeg ikke har plads til dem - har jo allerede huset fyldt med lyttemuligheder.

MM
#330732
Hvis vi skal snakke om tilfældige løsninger, som rammer 20k i sidste ende (eller 10k brugt?!?), så er mulighederne vel mange? Jeg har svært ved at se hvordan Xeo er et samspil med noget som helst B&O-relateret, så ud over, at Peter har to sæt hængende i samme hus, som en masse ældre B&O, så er der vel ikke noget der binder de to mærker sammen?

Hvis jeg skal pitche noget, som er ca. ligeså grimt som Xeo, så kan jeg også sætte 4x Sonos Five op for mindre end 20k. De har linjeindgang, så du slår dig bare løs med tilslutning til PC'en, som så også kan afspilles på de øvrige Sonos-enheder du måtte have stående. Hvis du ønsker SPDIF, så kan du - dog knapt inden for budgettet på 20k - tilføje en Sonos Port et sted til at samle lyd op fra digitalt. Og sætte dine aktive Beolab til. Just saying.
Af sd2100
#330742
Millemis skrev: 7. maj 2021, 10:25
Peter Pan skrev: 7. maj 2021, 08:18 Til sammenligning, 2 sæt Xeo3 stereo højttaler inkl. remote, én Xeo trasmitter.
Samlet pris 19.997 Kr. Næsten samme pris som én Beoplay A9 Mk. IV.

OBS! Idag købes Xeo 3 stereo højttaler second hand, så er det vel ca. ½ pris. :)
Fint nok - men jeg gad godt nok ikke at skulle glo på de to sæt Xeo-kasser i mit hjem.
Så ville jeg nok foretrække to styks BS Level.........er vel også noget simplere at betjene - jeg er sikker på at konen er enig med mig :)
Er også noget nemmere at flytte rundt på, hvis det skulle være nødvendigt.

Mit problem er bare....at jeg ikke har plads til dem - har jo allerede huset fyldt med lyttemuligheder.

MM
Når jeg nævnte Beosound Emerge som alternativ til Xeo 3, så var det primært, fordi jeg ikke helt forstod prioriteringerne. Når det drejer sig om husets primære højttalere, så står design (Beovox Penta) over lyd, men når det er de sekundære højttalere, så er det pludselig lydkvaliteten, der er det vigtigste :o.
Enhver skal naturligvis købe og være glad for det, man brænder for. Helt fair :) .
Og apropos anmeldelser - Beovox Penta fik ikke fantastiske anmeldelser i sin tid. Man kunne godt få højttalere, der lød lige så godt til mindre pris eller bedre til samme.
  • 1
  • 193
  • 194
  • 195
  • 196
  • 197
  • 326