Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
#330354
Returnal udkommer i morgen, men anmelderne må smide deres anmeldelser op. Det ser lovende ud.

CRITIC SCORES:

PlayStation LifeStyle (10/10)
GameSpew (10/10)
PSX Brasil (10/10)
GeekCulture: (9.5/10.0)
Game Infromer (9.5/10.0)
Wccftech (9.3/10.0)
Fextralife (9.3/10)
Video Chums (9.2/10)
TheSinxthAxis: (9/0/10.0)
MetroGameCentral: (9.0/10)
GamingTrend (9.0/10)
Push Square (9.0/10)
PlayStation Universe (9.0/10)
We Got This Covered (9.0/10)
GameSpot (9.0/10)
Gameblog (9.0/10)
PressStart: (9.0/10)
GameReactor (Sweden): (9.0/10)
Push Square (9.0/10)
Gfinity (9.0/10)
Worth Playing (8.8/10)
Cerealkillerz (8.7/10)
Gaming Nexus (8.7/10)
PowerUp! (8.7/10)
Easy Allies 8.5/10.0
EGM (8.5/10)
IGN: (8.0/10.0)
Hardcore Gamer (8.0/10)
Spaziogames (8.0/10)
Saudi Gamer (8.0/10)
Digitally Downloaded (8.0/10)
Kakuchopurei (8.0/10)
Destructoid (7.5/10.0)
AndroidCentral: (5.0/5.0)
VGC: 4/5
GamesRadar+ 4/5
The Gamer 3.5/5
Brugeravatar
Af TBC
#330404
Digital Foundry har set på Returnal - Den mere hardcore tekniske analysedel starter ca. 13 minutter inde, mens de første 13 minutter omhandler selve spiloplevelsen og spillets æstetik, dog Digital Foundry style vævet sammen med analyse af de tekniske effekter der gøres brug af i den forbindelse.

Bered dig på at blive blown away i partikel effekter og hvad der også skulle være et glimrende spil at spille :)



Digital Foundry har også for 2 dage siden lavet en deep-dive i forbindelse med at have set på den opdaterede next-gen Raytracing version af Metro Exodus Enhanced Edition på PC, der gør brug af langt større grader af RayTracing og for første gang for noget spil helt og aldeles ekslusivt gør brug af Raytracing som lighting. Det skulle angiveligt også komme til PS5 og XBox Series X, med i hvert fald det niveau/den udstrækning af Ray Traced lighting, Ray Traced Emissive Lighting og Ray Traced Global Illumination som konsollernes hardware nu vil være i stand til at trække. Kender jeg Digital Foundry ret, skal der nok også komme en video om niveauet af de kommende konsoludgavers raytracinggrad og performance også. Men ind til da kan det tekniske deep-dive anbefales for alle med helt generelt interesse i RayTracing og dem der også gerne vil have et indikerende fingerpeg om hvilke forbedringer der i en eller anden udstrækning også vil kunne forventes til de kommende Enhaced konsolversioner - og så viser det ikke mindst hvad RayTracingen velsigner både spillere OG udviklere (hvis arbejde bliver meget lettere) med.

Der er slet og ret tale om en version af spillet hvor man helt har FJERNET baked-in fake lights og alle de gamle legacy-lighting tricks udvikleren med manuelt møje og besvær har måtte sætte op for at skabe en hvis realisme i scenen. Det har man nu helt overladt til Raytracingen forbundet med spillets reele og faktiske lyskilder (solen, lygter, lamper mv) - Og forbedringerne er slående, selv om det i forvejen var et vellykket og flot spil der oprindeligt var blevet skabt med de legacy lighting tricks der har været brugt oceaner af tid på at skabe så realistiske som muligt, så er der bare så meget mere vundet ved at benytte RayTracing.

Så med andre ord, virkelig en video der er værd at se for folk med interesse i RayTracing <B og den betydning det også får for fremtidige titler, hvor designet af levels oven i købet helt fra start vil kunne skabes specifikt med RayTracing i tanke.

Af DanielPT
#330421
Hey gutter

Jeg har hoeizon zero Dawn på disk. Den har jeg spillet en del. Men er der forskel på den og den som man har fået fra ps store?

Mange tak!
Brugeravatar
Af bendix
#330568
I den nye opdatering til PS appen, på android ihvertfald, kan man nu styre konsollens lager på farten.

Wreckfest PS5 kom idag på PS+ abonnementet.
Vedhæftede filer
Screenshot_20210504-163003_PS App.jpg
Screenshot_20210504-163003_PS App.jpg (215.35 KiB) Vist 2315 gange
Screenshot_20210504-162653_PS App.jpg
Screenshot_20210504-162653_PS App.jpg (33.33 KiB) Vist 2315 gange
Senest rettet af bendix 4. maj 2021, 17:02, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af TBC
#330680
Digital Foundry har taget et kig på PS5 og Xbox Series X og S versionerne af Resident Evil Village.

Den gode nyhed er at der er tale om veloptimerede (og identiske) versioner med sigte på 60 Hz til begge konsoller, den dårlige at det igen viser hvor lidt RayTracing implementering der reelt er plads til på den nye konsolgeneration.

Kort opsummeret: Både PS5 og Series X har flawless 60 hz modes uden brug af den smule RayTracing der er blevet plads til. Series X klarer sig under hensyn til at der trods alt er cap på begge maskiner (og man dermed ikke ser den friere dressurs forskelle) ca 10% bedre i forhold til den performance hit man ser nogle steder under 60 Hz ved implementeringen af den smule RayTracing der trods alt er - igen understregene både hvorfor VRR er vigtigt og understregende mønstret man ser angående at den hurtigere clockede GPU i PS5 ofte ses klare sig bedst i grafisk simple setting, mens Series X drager nytte af den større, men lavere clockede GPU konfiguration ifbm. mere komplekse grafiske settings. PS5 har fået spillet optimeret til dens SSD struktur, så den slår omvendt seres X på loadtime (ca 6 sekunder hurtigere ved initial load af spil).

Tilbage står bare at der er lavet et godt stykke arbejde af spiludvikleren til de nye konsoller, man får nogle fine veltilpassede konsolversioner af spillet, men at man mere overordnet set godt kan blive lidt bekymret på vegne af RayTracing og hvor meget konsolerne potentielt kommer til at holde tilbage at vi får større implementeringsgrader og fokus på RayTracing at se i spillene, så vi kan komme væk fra rasterization lighting og fake lighting og undgå den slags hybrid modes som desværre nok kommer til at plage denne generation og hindre det fuldstændige skridt ind i fremtiden mhp mere realistisk lys ved fuldt implementeret RayTracing. I det mindste kan man håbe på at der gøres højere RayTracing settings tilgængelig i PC versionen. Det ville man umiddelbart forvente, men det lover umiddelbart ikke voldsomt godt, idet spillet har over 100 fps (ca 90-120 fps) ved non-checkerboarded 4K rendering med RayTracing slået til på PC ved Max Quality setting på en high-end PC. Ikke desto mindre håber jeg at flere udviklere ligefrem ville kunne finde på at gå så radikalt til værks og lave regulære ægte RayTracing versioner af spillene (jeg taler generelt, ud over R.E.) også, som vi lige har set i forbindelse med Metro Exodux PC Enhanced edition. Desværre frygter jeg at det bliver undtagelsen, frem for reglen. Men man har da altid lov at håbe, selv om jeg frygter der skal endnu en konsolgeneration til før det for alvor slår bredere igennem.
  • 1
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 205