Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af KimKaos
#328931
Er der nogen oplysninger om at HBO vil hæve bitraten og kvaliteten - nu eller når de bliver til HBOmax?

Jeg ved at Flatpanels forsøgte at vride et fornuftigt svar ud af dem i 2019 - måske har I bedre held nu?

Jeg vil sgu gerne binge GoT når mit CX snart lander - men visse afsnit er sgu så mørke at selv med et super TV er det næsten umuligt at se hvad der sker.

Så det ville være fedt hvis de begynder at skrue på knapperne så GoT kan nydes uden at man skal gætte på hvad de sorte klatter på skærmen har gang i
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#328932
Jeg genså flere af de problematiske afsnit på HBO Max og det var en helt anden oplevelse. Den må de godt føre over til DK i hvert fald.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#328939
Markant højere. De har den højeste bitrate på HD ift andre (7-10 Mbit/s, med peak helt op til 14). Desværre bruger de næsten samme båndbredde når de sender 4K HDR, så det ser mindre godt ud.
Brugeravatar
Af Naiera
#328942
KimKaos skrev: 26. mar 2021, 19:23 Så bitraten er generelt højre på HBO Max?

Lad os håbe det også sker herhjemme
HBO Max er noget HELT andet end HBO Nordic. Der er slet ingen sammenligning.
Af Brixen
#328957
Hej
Er der nogen der ved om Discovery+ sender sport i 50 fps?

Lige nu har jeg Eurosport Player, og det er 1080 og 50 fps.

Jeg skal bruge det til cykelløb - forårsklassikerne - og feltet dk har et godt tilbud på Discovery+, hvis jeg bestemmer mig i løbet af marts måned.
Brugeravatar
Af TBC
#329889
Brixen skrev: 27. mar 2021, 14:08 Hej
Er der nogen der ved om Discovery+ sender sport i 50 fps?
Det gør de angiveligt ifølge en anden bruger her på Flatpanels (aalb1970).

Jeg har personligt selv i dag kunnet verificere at i hvert fald Kanal 5 udsendes i 50 fps via Discovery+, og det gælder så åbenbart også de to Eurosportkanaler og Dicovery+ sportskanalen (dem har jeg så dog ikke selv betalt adgang til at tjekke).

Kanal 4, Discovery og Animal planet live-tv blev udsendt live som 25 fps på tidspunktet jeg tjekkede - om de udsendes med 50 fps på andre tidspunkter skal jeg ikke kunne sige, da jeg kun har tjekket kortvarigt her i dag, og normalt ikke har adgang til live-tv abonnementet. Mit gæt er dog at det vil vise sig at være statisk hvilke kanaler der har hhv 25 og 50 fps. Men jo flere der kigger efter, jo bedre datagrundlag vil der jo kunne blive ;)

Så bør det ikke fremgå at oversigten med et specifikt felt for Discovery+ live TV, live som med f.eks. DRTV live-tv?

Jeg er omvendt ikke stødt på arkivindhold i andet end 25 fps.
Af Brixen
#329912
TBC skrev: 19. apr 2021, 22:31
Brixen skrev: 27. mar 2021, 14:08 Hej
Er der nogen der ved om Discovery+ sender sport i 50 fps?
Det gør de angiveligt ifølge en anden bruger her på Flatpanels (aalb1970).

Jeg har personligt selv i dag kunnet verificere at i hvert fald Kanal 5 udsendes i 50 fps via Discovery+, og det gælder så åbenbart også de to Eurosportkanaler og Dicovery+ sportskanalen (dem har jeg så dog ikke selv betalt adgang til at tjekke).
Tak for oplysningerne. Jeg endte med at fortsætte med Eurosport Player til 129 om måneden. Der er Eurosport1, Eurosport2 og nogle ekstrakanaler, der kun er på Player, bl.a. cykelløb uden reklameafbrydelser, men uden dansk kommentar.
Det sidste fandt jeg ikke ud af om det også er på Discovery+ Sport.
Af Niels E
#330328
Torben Rasmussen skrev: 26. mar 2021, 08:27 Jeg fik Bravia Core til at køre fuld båndbredde, men bøvler lidt med, at jeg ikke kan få stats frem på skærmen for streamet. Jeg havde dem kortvarigt fremme første gang jeg testede det, men hvad jeg fik trykket på for at se dem fatter jeg simpelthen ikke. Lige meget hvad jeg gør nu, så er jeg nødt til at se trafikhastigheden via mit dashboard i routeren. Her kan jeg se, at den af og til peaker på 140 Mbit/s.
Spændende!
Hvordan oplevede du det? Var det et markant løft over eksempelvis film fra iTunes?
Af aalb1970
#330330
Brixen skrev: 20. apr 2021, 12:21
TBC skrev: 19. apr 2021, 22:31
Brixen skrev: 27. mar 2021, 14:08 Hej
Er der nogen der ved om Discovery+ sender sport i 50 fps?
Det gør de angiveligt ifølge en anden bruger her på Flatpanels (aalb1970).

Jeg har personligt selv i dag kunnet verificere at i hvert fald Kanal 5 udsendes i 50 fps via Discovery+, og det gælder så åbenbart også de to Eurosportkanaler og Dicovery+ sportskanalen (dem har jeg så dog ikke selv betalt adgang til at tjekke).
Tak for oplysningerne. Jeg endte med at fortsætte med Eurosport Player til 129 om måneden. Der er Eurosport1, Eurosport2 og nogle ekstrakanaler, der kun er på Player, bl.a. cykelløb uden reklameafbrydelser, men uden dansk kommentar.
Det sidste fandt jeg ikke ud af om det også er på Discovery+ Sport.
Det meste live sport fra Eurosport vises også på Discovery+. Men arkiv-delen er , så vidt jeg lige kan se, mere begrænset. Så vidt jeg kan se mangler der også nogle af de reklamefri live-kanaler med engelske kommentatorer.

Man skal være opmærksom på, at Eurosport Player står til at blive udfaset i perioden op til OL i Tokyo senere i år, således at alt indhold samles i Discovery+, inklusive Eurosport. Der er endnu ikke meldt noget ud om Danmark, og hvad det betyder for eksisterende abonnenter. Man kan håbe, at eksisterende Eurosport Player abonnenter tilbydes overflytning til Discovery+ uden merpris, men det må tiden vise.
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 47