Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Tegner du abonnement på Disney+ ?

#327927
Griskhed? Det er samme koncept som alle andre film der lanceres på samme tid på streaming som i biografen. Præcis ligesom med Mulan, for ikke så lang tid siden.

Der er så meget andet man kan hidse sig op over, hvad angår Disney. F.eks. det der med at førnævnte Mulan blev optaget så tæt på en Uighur-udrydningslejr, at den skulle fjernes med computere efter optagelserne var gjort færdige.

https://www.bbc.com/news/world-54064654
#327934
Naiera skrev: 7. mar 2021, 16:44 Griskhed? Det er samme koncept som alle andre film der lanceres på samme tid på streaming som i biografen. Præcis ligesom med Mulan, for ikke så lang tid siden.
Det virker til, at der i nogle dele af internettet har spredt sig en ide om, at løsningen på pirateri er én streamingtjeneste til maks 100 kroner om måneden, hvor alle film og serier kan findes... Og i den optik er det meste vel grådigt :o


Jeg kom i tvivl om Disney har udgivet Raya til generel leje, altså også udenfor Disney+, eller om abonnement er en nødvendighed? Ikke fordi jeg har planer om at se den, blot af nysgerrighed.
#328601
Den nye Marvel serie "Falcon and the Winter Soldier" vises i 24 fps (UHD+Dolby Vision+ Atmos), hvor 23,976 fps ellers er normen for indhold på Disney Plus. Måske Disney går samme vej som Netflix og overgår til 24 fps på egne produktioner?
#328603
Der er vel ingen grund til at holde fast i 23.976 fps længere.
#328607
Nej, ikke for streamingtjenester.
23,976 er dog stadig en forudsætning for indhold der distribueres via flow tv kanaler, da disse i Nordamerika stadig er baseret på NTSC standarden.
#328635
Jeg kom aldrig i gang med Wandavision, men fik set premieren på "The Falcon & The Winter Soldier" over weekenden. Og jeg er meget positivt overrasket.

Synes trailerne havde lagt op til, at der var fuld skrald på fra start til slut med gennemsnitlig Marvel-action (som også har sin plads, bevares), så var ikke forberedt på noget ekstraordinært, men mængden af action var jo meget begrænset, og de mere stille og eftertænksomme scener fik lov til at fylde mere. Fungerede rigtig fint, imo.
#328742
Også Luca, den næste film fra Pixar.

Black Widow', 'Cruella' og 'Luca' får premiere på Disney+


Foreløbigt står følgende film stadig til eksklusiv biografpremiere, men lad os se, hvad der sker, når vi nærmer os:
- Free Guy får premiere den 13. august 2021
- Shang Chi and the Legend of the Ten Rings får premiere den 3. september 2021
- The King’s Man får premiere den 22, december 2021
- Deep Water får premiere den 14. januar 2022
- Death on the Nile får premiere den 11. februar 2022
#328917
Efter, at Disney+ har tilføjet Star-sektionen, så synes jeg virkelig, at tjenesten tjener sine penge ind. Har selvfølgelig set en stor del af materialet før, men det er første gang, at jeg har oplevet det under én paraply.

Disney+ mangler dog stadig at levere mere end et afsnit om ugen af en Marvel/Star Wars/anden franchise-serie. Netflix er trods alt stadig foran på det punkt.
#331249
M.O.D.O.K. er landet på Hulu og Disney+ internationalt i dag, men på Star er det sgu kun et enkelt afsnit om ugen. Alle ti ligger på Hulu fra starten. Det er sgu stramt nok :p
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 30