Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#323927
Jeg tror ikke, at vi skal forvente, at der kommer en form for kanal-valg lige foreløbigt. Alle har travlt med, at skaffe sig en bid af kagen, og lancere deres egen tjeneste, så før der er kommet ro på dén trend, skal man nok ikke gøre sig forhåbning om, at nogen laver en pakke man kan købe.

Apples løsning er blot en måde, at samle indholdet fra flere af dine tjenester ét sted, men du skal stadig betale særskilt til hver af dem. Og så skal udbyderen understøtte Apples API og dermed give afkald på muligheden for, at smide reklamer for eget indhold i hovedet på brugeren via deres egen app. Jeg tror ikke, at det får så megen opbakning, som man kunne håbe på.
#323941
Montago skrev: 7. dec 2020, 10:14 Jeg gætter på jeg ikke er den eneste som glæder sig til THE MOTHER OF ALL STREAMING tjenesten som indeholder ALT FRA ALLE...

Men hvornår mon det sker?
Det sker aldrig, fordi kapitalisme.
#324378
Det der nemmest kan spare én penge på streamingtjenesterne er nok at huske at opsige dem du ikke bruger. De fleste (alle?) streamingtjenester har ingen bindingsperiode, så det er bare at shoppe rundt som det passer dig :)

Hilsen Kenneth
#324383
Gad vidst hvordan billedet var, hvis vi skruede tiden tilbage til 2010-ish, hvor alle ville have pay per view eller betale for det vi kun ser tendenser...
Ideen er god, men som man dengang kunne frygte blev virkeligheden en anden.
Der er sikkert mange der er glade for den mulighed der er for at begrænse ret meget - men hvad med jer andre?

Jeg er selv en sportsfan og har derfor altid haft en stor pakke hos en udbyder, men idag er min samlede udgift ihverfald større end den var dengang. Mit udbud er også større, så det går hånd i hånd og jeg beklager mig ikke.
Men for langt de fleste tror jeg ikke den her streaming tidsalder har gjort den store forskel i pris ihverfald. Mit postulat er at vi har samme udgift idag, men større udvalg - og det er vel egentlig ikke det der var ønsket fra forbrugeren DENGANG:).

Hvad med jer? Hvordan er jeres vaner blevet i denne tidsalder?

For undtagelsens skyld, så er mine forældre dog i den kategori der har formået at minimere udgiften ved tv tilbud.
#324387
Jeg er mest overrasket over hvor mange som er hoppet på streaming vognen, det er næsten som et 00'r trip og alle køber VHS , mens DVD'n vinder ind.

Vi har oftest søgt kvalitet og gode oplevelser, nu har folk fået streaming og lever med dårlige bitrates i forhold til det medie de ser. Vi får store skærme med høje opløsninger, som intet godt gør for de dårlige film oplevelser men vi har så glemt at se efter detaljerne, for vi er vane mennesker, og vi kan tilgive alt for den rigtige pris.

Nu har vi vænnet os til denne standard, og skærme bliver større og kvaliteten køres langsom op, mens opløsninger følger med op, og ikke kan måles på kvaliteten som planlagt.

Så hurrah for det store udvalg men kvalitet, den har mange mistet, også selvom de kalder digitale købefilm kvalitet, så er det intet imod de fysiske medier, når man har 70-100"+ skærme, og gerne oplever kvalitet fremfor kvantitet.
#324392
bbplayer_ Enig . . Der er 3 ting der drager folket mod streaming , og det er: pris,valgfrihed og pris .

Der har længe været lede og had i forhold til kabeludbydernes pakker og prisstigninger. Problemet er bare,at man sagtens kommer til at betale næsten det samme for streaming - bare i en synlig dårligere kvalitet . Et andet problem, som jeg ser det - er at mange via streaming simpelthen kun vælger underholdning , og helt forbigår viden og aktualitets kanalerne . .
#324419
@bbplayer: Hvor stor forskel er der i praksis fra fx itunes til et købt medie? Jeg har ikke selv en 4K afspiller, så jeg ved det faktiske ikke.

Jeg hoppede af flowtv for små 6 år siden, og har ikke set mig tilbage. Min eneste ærgrelse er at man ikke kan fravælge DR, for jeg betaler mindst 100,-/time jeg ser på DR.

Jeg har for nylig købt et årsabonnement på CuriosityStream - den kan anbefales hvis man gerne vil se andet end film og serier :)

Derudover så har jeg Netflix, Prime, HBO og andet jeg får med "gratis" via fx mobilabonnement. Når jeg får nosset mig sammen til det så opsiger jeg i perioder nogle af de tjenester jeg ikke bruger, men jeg betaler nok lige så meget som dengang jeg havde en TVpakke - nu er det så bare ikke tilfældige skodkanaler jeg ser længere.
#324424
Kenneth_ Nu køre Itunes med en helt fornuftig bitrate, så på billedsiden skal du nok op i en seriøs skærmstørrelse før du kan se forskel . Hvorimod der er rigtigt meget at hente på lydsiden via fysiske skiver ..
Hvilke kanaler stimulerer egentligt din paratviden ( TVavis - Horisont - debat osv) , når du nu aldrig ser DR ?
Og så er der jo også lige live-sport, som mildt sagt er ret så håbløs via streaming .
#324442
lennon skrev: 15. dec 2020, 16:04 Kenneth_ Nu køre Itunes med en helt fornuftig bitrate, så på billedsiden skal du nok op i en seriøs skærmstørrelse før du kan se forskel . Hvorimod der er rigtigt meget at hente på lydsiden via fysiske skiver ..
Hvilke kanaler stimulerer egentligt din paratviden ( TVavis - Horisont - debat osv) , når du nu aldrig ser DR ?
Og så er der jo også lige live-sport, som mildt sagt er ret så håbløs via streaming .
Jeg henter mine nyheder på nettet, men jeg er enig med dig i at de DR programmer du der nævner er gode.
Ang Netflix så har jeg netop skiftet fra 42” panasonic plasma til 65” lg gx(designet vandt over billedkvaliteten). Jeg afventer en Sonos Arc, og har købt resten af surround sættet fra Sonos. Det kan være jeg en dag synes jeg skal ofre lidt penge på en 4k afspiller, men lige mu er pengene brugt😭
Ang. Sport så er det eneste livesport jeg ser cykelløb - nå ja og så skihop 1/1 😂
#324495
Det der så også er lidt frustrerende mht streaming og kvalitet er, at man jo kunne formode at kvaliteten løbende forbedres . Men desværre proklamerer foreløbigt Netflix, at de sænker bitraten - og kompenserer med bedre kompressions algoritmer 🤮
#324498
Det er lige til at lukke op og skide i.