Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CBV
#322943
Hej

Jeg har været en sådan set tilfreds ejer af 2 stk Samsung lcd skærme henover de sidste 10 år. Tilfredsheden stopper dog den dag diverse apps ikke kommer til tv'et mere, fordi styresystemet ikke opdateres.

Derfor forstår jeg SÅ GODT Flatpanels "politik" med at straffe WebOS og Tizen platformene i deres anmeldelser. Sådan skal det bare være hvis I spørger mig.

Derfor havde jeg sådan set besluttet mig for at gå over til Sony (Oled AG9 modellen) selvom jeg læser mig til, at Android systemet måske ikke har den allerbedste brugeroplevelse...

Nu har jeg imidlertid forelsket mig lidt i LG's nye GX model...men...så skal jeg igen slås ud af at systemet forældes før jeg egentlig vil skifte tv...

Nok kan man omgå det, men det kræver som jeg forstår det, at man skal kommunikere med flere/forskellige enheder/fjernbetjeninger. Det er måske en vanesag...

Men kan jeg få nogle inputs?
- Hvor længe opleve i at "levetiden" på styresystemet (WebOS og Tizen) er, før apps begynder at mangle?
- Og hvad gør i så derefter for at holde tv'et i live? Playstation?...eller hvad er den mest simple betjeningsform?
#322953
Desværre holder de færreste producenter ikke styresystemet i live ret længe. Men tror nu alligevel der generelt går nogle år inden appsene stopper med at virke. Som du selv er inde på, så er Android nok det system som bliver holdt længst i live. Jeg ville ikke bekymre mig om brugeroplevelsen på AG9. Den har en nyere chip så her kører det rimelig smooth.
#322959
Jeg hører det samme fra bekendte, som har samme model. Jeg anbefalede dem en ATV, og at droppe brugen af smart-platformen på TV’et. Min ATV HD, som har 5 år på bagen, kører stadig ganske fint og har samme apps og brugerflade, som min ATV 4K, men disse vil også på et tidspunkt blive for gamle til at følge med. Modellen fra 2012 måtte jo allerede give op, da Apple skiftede til TVOS, men den havde så heller ikke rigtig en app-platform, men blot få udvalgte apps ombord.
Af CBV
#323029
Tak for inputs.

Det bliver et Sony AG9 og ikke LG's nye GX. Ærgerligt; for er helt vild med GX'erens helt flade design til vægophæng. Og læser mig også til at deres WebOS system er fint skruet sammen. Men når ikke LG vil holde deres tv længere i live end 4-5 år (nu refererer jeg bare til denne artikel: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1599479297), så bliver det uden min støtte. Og har det virkelig som prioritet ta at - så vidt og mest muligt - at kunne styre mit tv med én fjernbetjening/enhed.

Nuvel; selv Android styresystemets overgår vel en dag i sidste ende tv'ets evner, men satser på at der går min. 10 år.

Tror måske også at det vil være lettere at sælge et Android system tv brugt, med et up to date styresystem, der kan håndtere de apps der til den tid er...
#323030
Jeg købte Sony's top model i 55" tilbage i 2017.
Jeg byttede det efter 4 dage, da selve styresystemet simpelthen var for langsomt og dårligt reagerende ved tryk på volume knapper osv.

Jeg købte derefter LG C7 oled, som viste sig at være langt hurtigere på alle punkter.

Er dette problem stadig gældende ved Sony tv, da jeg nok skal have nyt tv, og regner med at skifte fra LG oled til Sony igen
#323031
CBV_ Du har gjort det der føles rigtigt for dig - og det er det vigtigste. . .Mange af os herinde har forlængst mistet interessen og troen på indbygget smartTV , uanset platform. Selv har jeg Sony A1 OLED i 65” , og det er et fremragende TV. Jeg supplerede omgående med AppleTV - og har så EN multi remote,der styrer alle mine enheder . Uanset hvad der sker med android og smartTV, så er du i hvert fald endt ud med et godt TV - og vil jo altid kunne springe på en eller anden ekstern box , hvis det på et tidspunkt vil kunne løfte helheden . .
#323035
Lennon: Der var lige nøjagtigt et A1 55" jeg købte, som jeg returnerede igen. Kan du godt holde det langsomme styresystem ud ?
Eller var det kun min model den var gal med, jeg kunne sku dårligt nok få skærmen til at skrue op eller ned i volume. Det hakkede og reagerede alt alt for langsomt
#323039
Jeg bruger som udgangspunkt slet ikke styresystemet . Ser TV via YouSee boxen - stream/smartTV via AppleTV, og kører lyden ud via Pioneer AV anlæg , såhhh . . . Men har da nogle få gange kørt ren TV, og fornemmer ikke at bruger-interfacet er helt håbløst. Så måske nogle senere up-dates har hlulpet ( - købte mit ca maj 2018)