Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#321038
Uanset hvad, så håber jeg den kommer på Blu-ray. Streaming-kvalitet er simpelthen uacceptabelt til storfilm som 007 !:(
#321046
Apple+ er meget langt fra Blu-ray-kvalitet.

Og nu er Apple+ jo ikke den eneste tjeneste der sandsynligvis vil få storfilm i fremtiden.
Senest rettet af Naiera 24. okt 2020, 14:16, rettet i alt 1 gang.
#321047
Naiera skrev: 24. okt 2020, 14:07 Apple TV+ er meget langt fra Blu-ray-kvalitet.

Og nu er Apple TV+ jo ikke den eneste tjeneste der sandsynligvis vil få storfilm i fremtiden.
Nej det er nok en tendens vi kommer til at se,billede kvaliteten skal vi dog ikke frygte,lyden kan dog for nogle grupper være utilstrækkelig.
#321048
Jeg ved at billedkvaliteten vil lide :s Jeg kan se at den er mangelfuld i forhold til Blu-ray. Det giver også mening, når streaming i bedste fald kører med en tredjedel af bitraten for video. For eksempel kører Netflix' Rebecca med lidt over 4 Mbps i 1080p SDR. Det er en femtedel af en slatten Blu-ray og en tiendedel af hvad formatet kan, når der er masser af plads at bruge.

Jeg ved ikke hvad Apple+ kører med, men det er nok ikke mere end 8-10 Mbps i 1080p SDR. Deres UHD er ned til 13.
#321109
Apple TV+ har variabel bitrate. Den er typisk 13-30 Mb/s for film, men med peak bitrate på over 40 Mb/s. Det er med HEVC-komprimering ligesom på UHD Blu-ray. Husk at I kan tjekke de tekniske data i oversigten her: viewtopic.php?p=277294#p277294

Apple TV+ ser rigtig fint ud, synes jeg.

Vi hører dog, at Apple TV+ kun leveres i denne kvalitet på Apple TV-boksen. På de andre enheder skulle kvaliteten være noget lavere.