Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lkodk
#320073
Jeg var overbevist om at DRTV var opgraderet til at køre 50 FPS, og har siden jeg for nyligt cuttede kablet og brugt DRTV regelmæssigt, synes det har kørt fint på mit Apple TV.

Men her de seneste dage synes jeg, at DR1 har set ud som om det har kørt under 50 FPS, så i dag fik jeg slået Playback HUD til, og ganske rigtigt DR1 kører kun 25 FPS mens DR2 kører 50.

Har DR nedgraderet DR1? eller er jeg helt galt på den og bare ikke lagt mærke til den lave framerate tidligere?
Af lkodk
#320100
Hmm ok. Jeg kendte godt til den artikel. Men jeg var sikker på, at jeg havde set DR1 i 50fps for et par uger siden.

Men jeg tager åbenbart fejl 🙂
Brugeravatar
Af TBC
#320175
Det vil vel til stadighed også afhænge af materialet. Kan f.eks. komme med den observation at selv DVB signalet ofte autoswitches til 25 fps i stedet for 50 fps (Shield med Refresh rate app's autoswitch af ProgDVB der benytter YouSee's DVB signal). Film og serier er gerne 25 fps mens liveudsendelser og div. tv produktioner switches til 50 fps selv på DVB signalet. Om det så er er selve signalets metadata og struktur eller Shieldens detektion af telecine der gør udfaldet, skal jeg ikke gøre mig klog på - Jeg kan bare bidrage med at det er hvad der sker.
Af JanThomsen
#320186
Men hvad er forklaringen på at starte på DR2?
Er der ikke langt flere seere på DR1 - men så er der selvfølgelig flere der bliver påvirkede hvis noget går galt
Uanset, så er det jo positvt at der endelig sker noget mht fps :-)
Af aalb1970
#320191
Alle 3 kanaler kørte med 50 fps på mit Apple tv i går.
Af lkodk
#320214
yes! Du har ret. Nu er DR1 også 50fps.
Igen, vil jeg næsten sige. For jeg er som sagt overbevist om at jeg havde set det tidligere :)
Brugeravatar
Af TBC
#320228
Jeg har set begge dele på begge kanaler - afhængigt af materialet.