Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#314845
Jo, den er vel ikke helt gal. Det var mere fordi vi helst ikke skulle derud, hvor tallene kom som "min fætters bedste ven havde vist målt det med en skydelære for en måned siden" :) Dumps fra Xcode er fint og jeg kan ikke se, at det behøver være uploadet her specifikt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#316840
NBCUniversal lancerer sin store streaming-satsning Peacock

Hvis I har f.eks. en amerikansk iTunes-bruger, så kan app'en hentes og man kan tilmelde sig den gratis adgang uden videre. Det kræver blot oprettelse af bruger fra app'en. Vi har streamet The Matrix og The Mummy i snart en time nu og har endnu ikke set en reklame.

Vi får maks 720p kvalitet på streamet. Er ikke klar over, om det skyldes, at man er på gratis adgang eller om det er for at skåne serverne her på lanceringsdagen. App'en understøtter ikke mathc af billedfrekvens...
Vedhæftede filer
peacockvideoquality.jpg
peacockvideoquality.jpg (70.9 KiB) Vist 4115 gange
Brugeravatar
Af Naiera
#316859
Gør jer selv den tjeneste at se Zoey's Extraordinary Playlist.
Brugeravatar
Af bendix
#317278
Er kvaliteten egentlig generelt lavere på streaming/apps i forhold til kabel tv.

Her tænker jeg på DR,TV2 TV3 osv.
Brugeravatar
Af Naiera
#317282
Ja.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#318976
Disney+
Nu slår Disney+ jo dørene op i morgen. De få gange, hvor jeg har fået min DNS-konfigurerede Disney+ forbindelse op i 4K har jeg kunnet måle følgende. Med lad os få nogle målinger på den danske version i hus :)

Forslag til tabel
Et forslag til tabellen er angivelse peak-bitrate for video. F.eks. står Apple TV+ lige nu som et spænd med maks. 30 Mb/s. Det er gennemsnittet. Peak-bitrate overgår 40 Mb/s. Hidtil har det jo ikke svinget så meget pga. faste niveauer på mange tjenester, men flere er begyndt at variere per titel eller bruge variabel bitrate.

Forslag til trådens navn
Måske den kunne omdøbes til noget á la Streaming billed/lydkvalitet: Aktuelle bitrater. Ville gøre det lettere for brugere at finde den, som ikke er bekendte med begrebet bitrate.
Vedhæftede filer
disneyplusquality.jpg
disneyplusquality.jpg (4.88 KiB) Vist 3238 gange
Brugeravatar
Af bbplayer
#318982
Og så lige markere den tråd , så den er i toppen af streaming tjenester sektionen, (har lige glem navnet på det)
Af ziphnor
#319784
Torben Rasmussen skrev: 21. sep 2020, 18:57 Jeg mangler en Mac til at hive bitraten ud med.
Jeg har en VM med macOS kørende ( se https://github.com/myspaghetti/macos-virtualbox ) og har brugt den til at slå Developer Mode til på mit Apply TV 4k, men har ikke noget 4k TV endnu, kun mit 1080p Pioneer Kuro :)

Jeg får indicated average (indicated) bitrate på Disney+ til 6.45 - 8.62, mens peak er 10.28 - 14.29 (i en blanding af qavc og qhvc). Det er taget henover Avatar, Captain Marvel, The Last Jedi og Hostile Planet. Alt sammen som sagt for 1080p, over en 1000mbits fiber forbindelse (dog via Wifi med ~300mbits lige i øjeblikket).

Det der undrer mig er at når jeg prøver med Netflix så giver den helt vanvittig lave tal, som feks 1.1 average indicated bitrate på the Witcher i "chvc" (og den indikerede average bitrate matcher det nogenlunde).

I kan se hvad den eller viser her (google sheet): https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Hvis der er nogen der ved lidt mere om præcis hvilken info der er relevant, prøver jeg gerne af.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 47