Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#315050
Blockbuster: Trailerne er i hvert fald konverteret fra 24fps til 25, så det ville overaske mig meget, hvis filmen ikke var.

Traileren til filmen '1917' er f.eks. 5 sekunder kortere på Blockbuster ift. YouTube, som har korrekt 24fps.

App'en skifter godt nok mellem SDR/HDR samt billedfrekvens, men det for en rendyrket filmtjeneste er det kritisabelt, at indholdet ikke præsenteres korrekt. Blockbuster får næppe Filmmaker Mode. Tom Cruise er ikke glad.
Vedhæftede filer
1917_Blockbuster.jpg
1917_Blockbuster.jpg (77.01 KiB) Vist 7072 gange
#315051
Tom Cruise er skør i bolden, men så vidt jeg ved er der også mennesker fra planeten jorden med i bevægelsen :p
#315885
Canal Digital-appen, som vist også kan bruges til C More-indhold men som er en separat app, skifter også automatisk til 50Hz. Det er vel ikke så overraskende, men jeg ville lige smide det op alligevel ;)
#316868
Hvis I ikke allerede har set det, så blev arbejdet her i tråden omsat til denne artikel: Filmen er hurtigere færdig på danske streaming-tjenester

Reaktioner fra YouSee/Blockbuster, TV 2 og C More kan læses i artiklen. Viaplay og HBO vendte ikke tilbage på henvendelse.

Del gerne artiklen, hvis I vil hjælpe med at sprede budskabet og sætte spot på problemet. Vi slipper det naturligvis ikke her og følger op, når rette tid er.
#319431
DRTV skifter ikke længere automatisk til 50Hz. Forleden var der en blå plet ved appen, og så skiftede den ikke længere. I går var der en ny blå plet, men featuren var ikke kommet tilbage.
#319651
Og så virker det igen :p
#331758
når jeg ser the marvelous Mrs Maisel Kører Amazon i HDR 24hz, men når jeg ser the expanse som også skulle være i HDR, viser Amazon den kun i SDR 24 Hz?
jeg har sat Apple tv til match content
nogen der har samme oplevelse og evt forklaring. ?
#331759
Det må være en fejl hos Amazon.
#331767
jkn789 skrev: 5. jun 2021, 22:46 når jeg ser the marvelous Mrs Maisel Kører Amazon i HDR 24hz, men når jeg ser the expanse som også skulle være i HDR, viser Amazon den kun i SDR 24 Hz?
jeg har sat Apple tv til match content
nogen der har samme oplevelse og evt forklaring. ?
Hvad sæson af The Expanse har du testet med? Amazon Prime overtager først The Expanse fra og med sæson 4, så de første 3 sæsoner af serien er lavet til SyFy channel. Det kan potentielt være at de første sæsoner ikke har HDR. Smid evt. et afsnit fra sæson 4 eller 5 på.

Edit: Fik lige testet selv, hos mig er sæson 1 ikke i HDR, men sæson 2 kører fint HDR på mit ATV4K
#331820
Tak for opklaring, jeg har også fået tjekket det og ganske rigtigt er anden sæson i HDR.
Men det burde Amazon oplyse om, jeg troede der var noget galt med mit tv og andre kan også blive snydt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7