Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#316654
Jeg har købt et 55" pus8204, som jeg betalte 3499,- kr. for selvom der stod på Bilkas websted at apparatet skulle koste 3799,- kr. Jeg kunne først se den rigtige pris efter at jeg havde reserveret tvet i click and collect.

Det virker udmærket til at vise streamet fodbold, men det kunne ikke skjule at Viaplay hakkede under AaB-AGF. Det hakkede også på min pc. Opskalering af indhold fra Youtube ser udmærket ud.

Jeg er ikke den store billedmand, så jeg har bare skiftet instillingen af tvet til henholdvis ISFdag og nat og tingene ser ok ud.

Et 55" tv er større end jeg lige huskede, det kommer vist til at kræve at jeg opsætter skærmen på den anden led på skrivebordet, så jeg kan få lidt længere afstand til skærmen end jeg plejer at have med mindre skærme tilsluttet til computeren.
#316739
Skærmen fungerer udmærket som computerskærm, men det kræver lidt tilvænning at bruge det effektivt.

Hvis man vil se hvad skærmen kan skabe af billeder, så vil jeg anbefale at gå på Youtube og se lidt indhold fra The HDR Channel. Kvaliteten er voldsomt meget bedre end f.eks. streams fra Viaplay/ Dplay.
#316743
Man skal også huske at skifte sin pc desktop om til HDR (Windows HD color) , for ellers får man ikke HDR på youtube i browser vil præsenteres i HDR.
Det ses ved at "indstillingsikon"/tandhjul i YT vindue skifter teksten fra HD til HDR. og jo, skifter man tilbage til normal desktop, så bliver video også derefter :)
#316799
Det fungerede fint og automatisk med HDR, efter jeg skiftede indstilling fra standard til Optimal:

Side 55 i manualen:

https://www.download.p4c.philips.com/fi ... fu_dan.pdf

Indstillinger > Generelle indstillinger > HDMI Ultra HD > HDMI (port) > Standard, Optimal

Nu bøvler jeg så lidt med at få et Intel HD Graphics 630 til at synes om 60 hz, den synes højest om 30 hz.

Hverken bios opgradering eller driveropdatering til seneste beta løste det.

Problemet er sandsynligvis at Windows ikke har en inf-fil med opsætning til apparatet og derfor bare bruger en pnp-skærm opsætning som topper ved 30hz.