Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#316407
Philips 65pus9109/12.., min kammerats tv, tænder med alm billede Men så kommer det nogle forskellige farver på skærmen og billede forsvinder..
Har testet Nyt Hdmi kabel ... ingen forskel.
Han har godt nok købt nyt allerede, men det kostede dog 20000 i 2015...
Kan det svare sig at repererer..? Og hvor
Senest rettet af joeblach 1. jul 2020, 16:10, rettet i alt 1 gang.
#316414
George1 skrev: 1. jul 2020, 18:24 Nej lyder som skærmen er færdig, som hovedregel kan det aldrig betale sig at udskifte skærm på et 5 år gammelt fladdyr
Han skriver at det tænder med almindeligt billede, hvorefter der kommer streger og billedet forsvinder, så der er en vis sandsynlighed for at det IKKE er panelet (skærmen, om du vil), der er problemet.

Hvorom alting er, så koster det typisk 500 kr. at få undersøgt, hvad en reparation koster og med mindre der blot er tale om udskiftning af nogle kondensatorer i en strømforsyning kan regningen hurtigt ende over de 2.000 kr.

Et 65PUS9109 er ikke uden visse kvaliteter, men heller ikke uden problemer (software), så hvis det var mit ville jeg nok bare æde tabet og se at komme videre. Men hvis kammeraten holder meget af det er det måske de (typisk) 500 kr. værd at få sagen undersøgt.
#316421
George1 skrev: 1. jul 2020, 20:27 Hm Næ det kan næppe svare sig , hvad kan man få få et 5 år gammelt Phillips der har været rep på?
Jeg overså lige den del hvor der stod, at han allerede havde købt et nyt.

Så er det en helt anden snak. Det er én ting at få liv i et TV fordi det har nogle kvaliteter man selv sætter pris på. Noget helt andet at overbevise andre om disse kvaliteter.
#316422
joeblach skrev: 1. jul 2020, 22:14 Måske forsikringen vil give lidt med kvittering på 20.000 og 5 år på elektronik forsikringen
Hvis ejer har elektronik forsikring , så burde man vel kun spørge sig selv om man vil betale den selvrisiko so kan være forbundet med at melde det til dem, dækker de skærmen, også efter 5 år's nedskrivning, så er det vel lidt penge til overs i forhold til 500kr direkte smidt ud af et vindue.
#316617
Globulus skrev:
George1 skrev: 1. jul 2020, 18:24 Nej lyder som skærmen er færdig, som hovedregel kan det aldrig betale sig at udskifte skærm på et 5 år gammelt fladdyr
Han skriver at det tænder med almindeligt billede, hvorefter der kommer streger og billedet forsvinder, så der er en vis sandsynlighed for at det IKKE er panelet (skærmen, om du vil), der er problemet.

Hvorom alting er, så koster det typisk 500 kr. at få undersøgt, hvad en reparation koster og med mindre der blot er tale om udskiftning af nogle kondensatorer i en strømforsyning kan regningen hurtigt ende over de 2.000 kr.

Et 65PUS9109 er ikke uden visse kvaliteter, men heller ikke uden problemer (software), så hvis det var mit ville jeg nok bare æde tabet og se at komme videre. Men hvis kammeraten holder meget af det er det måske de (typisk) 500 kr. værd at få sagen undersøgt.
Hvor gøres dette på Sjælland/Kbh


Sent from my iPhone using Tapatalk