Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kallespears
#315777
3 dage med Arc passeret, og jeg er på ingen måde skuffet over at have opgraderet. Kommer fra Playbar.
og med en opgraderingspris på lige under 1500kr. er det mere end pengene værd.
Især på talen i film, er virkelig sket noget. Jeg har ikke testet uden min sub og baghøjtalere. Med synes bestem os at man nemt fornemmer Atmos lydbilledet, nu er jeg så os så heldig, jeg har betonloft, så der er rigtig noget backbounce i det.

Kalle er rigtig glad.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#315832
Jeg har nu fået sat Arc til det Samsung Q95T, som vi har stående til test og her kommer der også fint Atmos igennem, selvom Samsung ikke officielt har noget Dolby Atmos certifikat.

Jeg oplever dog en noget mere ustabil forbindelse til Arc. Jeg har måtte genstarte (altså hive stikket) på systemet to gange på de tre dage jeg har testet TV'et fordi lyden begyndte at lave udfald (½ s lyd, 1 s stilhed). Det hjalp ikke at skifte input, eller rode med indstillingerne for lyd på TV'et. Det lugter lidt af et handshake-issue. Jeg nåede at teste Arc på både et Sony A8 og mit eget AF9 i tre uger uden et eneste problem, så det må være samspillet mellem Arc og Samsung den er gal med.
Af Kaktus-burger
#315908
Lige nu lyder det til at ARC ikke er helt fejlfri. Der er en del klager omkring bassen ("bottom out"). Sjovt ingen anmeldere har stødt på det problem.

"Thanks for all the great details everyone! We really appreciate what you’ve shared so far. The engineering team is looking into this right now and they’ve been able to reproduce it using your feedback. They’re working on a software fix for it now."
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#316001
Så dumpede mit eget eksemplar ind af døren.

Jeg har stadig ikke oplevet det problem du omtaler. Alle anmeldere har dog kørt på en anden version af app'en og måske også en anden version af softwaren. Ved ikke om der vil være issues nu jeg kører en ny Arc over på mit eget system.
Brugeravatar
Af elcom
#316038
Jeg har en PC sat til TV'et (Samsung Q90R), som kører lyd gennem TV'ets HDMI ARC til SONOS ARC. Hvis der er gået noget tid uden PC'en udsender lyd, så bliver lydstyrken ligesom nulstillet fra ARC'en og man skal manuelt skrue op for at der kommer lyd. Når man så starter noget, med lyd.

Jeg havde en SONOS Beam sat til før, og oplevede ikke lignende situation på den. Der holdt den valgte lydstyrke konsekvent.

Samsung har så også en irriterende implementering af lydstyrken på dette TV, så man får ikke nogen indikator af hvor man er lydstyrke mæssigt når man skruer op og ned, hvilket ikke gør det nemt at finde tilbage til det niveau man var på.

Jeg har ikke oplevet det fra andre enheder der er sat til TV'et, som Apple TV 4K. Men der er også som regel lyd konsekvent. Må teste lidt om jeg kan genskabe det på andre tilsluttede enheder.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#316048
Jeg synes ikke, at jeg har oplevet at lydstyrken gik i 0. Oftest så har mine enheder dog enten lyd eller slet ikke, så det er måske ikke så ofte jeg er endt i den situation. Vores testudstyr har eksempelvis ikke lyd, så lyden kommer igen når man skifter input.
Af George1
#316066
Hvad mener du der er vel tal der indikere hvor du ligger lyd styrke mæssigt???

Samsung har så også en irriterende implementering af lydstyrken på dette TV, så man får ikke nogen indikator af hvor man er lydstyrke mæssigt når man skruer op og ned, hvilket ikke gør det nemt at finde tilbage til det niveau man var på.
Brugeravatar
Af elcom
#316248
Torben Rasmussen skrev: 24. jun 2020, 15:26 Q90T kan godt outputte Atmos via DD+. Jeg har Q95T stående nu, og der er ingen problemer med at smide Atmos fra hverken Netlix på TV'et eller via apps på Apple TV og over i Sonos Arc.
Giver det håb for at Q90R også vil kunne få Atmos fra Apple TV til SONOS ARC, hvis den nogensinde får sin eARC update?
Atmos virker fint på de indbyggede apps i Q90R.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#316252
Jeg bruger faktisk ikke eARC til at opnå Atmos på Arc. Den indstilling på Q95T virker ikke rigtig i samspil med Arc, så Atmos kommer i form af DD+.
Af morten69
#316262
Jeg har satt opp en nvidia Shield og kan bekrefte at dolby truehd med Atmos virker på lg c8. Lg encoder truehd Atmos til dd+ med Atmos og sender det til Arc.
Brugeravatar
Af elcom
#316271
Torben Rasmussen skrev: 26. jun 2020, 06:29 Jeg bruger faktisk ikke eARC til at opnå Atmos på Arc. Den indstilling på Q95T virker ikke rigtig i samspil med Arc, så Atmos kommer i form af DD+.
Nej, men er der ikke noget med at passthrough fra eksterne enheder også bliver forbedret med eARC, også selvom det bare er Atmos i DD+?

Der er i hvert fald ikke Atmos fra Apple TV gennem et Q90R med normal ARC port, kun normal 5.1 surround.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#316277
Der må vi nok lige vende blikket mod Rasmus.

Jeg mangler stadig at teste passthrough ned eARC, idet jeg har pillet Sonos Arc fra Q95T, men før den blev pillet fra fik jeg ingen lyd når jeg aktiverede eARC på Q95.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7