Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#316229
Grandahl skrev: 25. jun 2020, 13:49
bbplayer skrev: 25. jun 2020, 10:17
BrianH skrev: 25. jun 2020, 10:01 Intet tv er for godt til Jes Dorph - eller hvad man nu ser på det
Man kan jo kun frygte at folk køber QLED på det grundlag, så har de godt nok købt katten i sækken :D

Det er da godt du selv kan grine af det
Der er nok mange som griner af Jes Dorph på sådan et tv, så det får du ret i.
Af barslund69
#316232
Som der siges her alle må have deres egen holdning til hvad man er til og det er bare super.
Jeg synes bare snart alt drejer sig om OLED som om det bare er det eneste der virker ??.

Jeg har selv et 55"LG C9 i soveværelset og et Sony 75"XE9005 i stuen i mit surround setup
Jeg vil overhovedet ikke vælge mit LG frem for mit Sony til hver dags tv.

Tager man ren billede (wow) kvalitet på LG slår det mit Sony men overhovedet ikke så man tænker wow mit sony er sgu ringe på ingen som helst måde der er fordel/ulemper ved begge tv systemer.

LG bla ingen vertical branding ingen blooming og bedre sortniveau osv en alm LED tv

Jeg ser bla meget fodbold på mit Sony tv som heldigvis ikke har vertical branding som mange ved er skod hvis man ser bla fodbold.. og der kan mit LG på ikke måde følge med mit Sony i motionflow der er ingen tvivl overhovedet.
Alt er indtillet til til mindste detalje på begge tv efter timevis indstilling/justering igennem tiden.

Jeg ser også meget film i mit hjemme setup eller på mit LG både 4k film og alm blu-ray og der er film som står bedst på LG og andre på mit sony.
Måske ikke helt fair når det ene kun er et 55" frem for et 75" tv
Den wow effekt man for ved et større tv hvis signalet ellers er godt for man bare ikke ved et mindre tv ( ang detaljer osv)

Vi er heldigvis alle forskellige og har mening om hvad vi synes er det bedste tv
For mig er jeg godt tilfreds med jeg har noget fra begge verdener af LED/OLED
Jeg havde kigget på nyt tv til stuen for nogle mdr siden og kiggede faktisk på Sony AG9 77"
Er gået væk fra det igen efter jeg fik mit LG lidt pga af prisen med alle mest pga det jeg for ud af de 2 verdener af tv
Mit næste tv i stuen bliver nok et Sony 85" XH9505 lidt senere på året.

God dag :-)
Brugeravatar
Af bbplayer
#316240
Basto skrev: 25. jun 2020, 18:44 Jeg siger det ligeud.... Det er for varmt til at skændes over Burn in VS blooming....
:(
Enig, inklusiv billeder af Jes Dorph på tv skærme. Han ser sgu lige ringe ud på mit LCD.
Af Beckham
#316245
Super godt skrevet barslund69!! Vi har nemlig heldigvis alle vores egen mening i forhold til de forskellige teknologier. Jeg var ude ved min kammerat sidste weekend der har en rigtig fin Sony 65" OLED fra sidste år. Og ja...det leverede bestemt et fremragende billed. Men skal også være ærlig og sige at jeg faktisk ikke på nogen måde var ked af at komme hjem til mit XE9305. Ikke fordi at jeg synes det er bedre end hans OLED, men fordi det ikke er så meget ringere som nogle folk har det med at gøre LCD skærmene når man måler dem op imod OLED.
Af Kritte
#316265
barslund69 skrev: 25. jun 2020, 15:16 Som der siges her alle må have deres egen holdning til hvad man er til og det er bare super.
Jeg synes bare snart alt drejer sig om OLED som om det bare er det eneste der virker ??.

Jeg har selv et 55"LG C9 i soveværelset og et Sony 75"XE9005 i stuen i mit surround setup
Jeg vil overhovedet ikke vælge mit LG frem for mit Sony til hver dags tv.

Tager man ren billede (wow) kvalitet på LG slår det mit Sony men overhovedet ikke så man tænker wow mit sony er sgu ringe på ingen som helst måde der er fordel/ulemper ved begge tv systemer.

LG bla ingen vertical branding ingen blooming og bedre sortniveau osv en alm LED tv

Jeg ser bla meget fodbold på mit Sony tv som heldigvis ikke har vertical branding som mange ved er skod hvis man ser bla fodbold.. og der kan mit LG på ikke måde følge med mit Sony i motionflow der er ingen tvivl overhovedet.
Alt er indtillet til til mindste detalje på begge tv efter timevis indstilling/justering igennem tiden.

Jeg ser også meget film i mit hjemme setup eller på mit LG både 4k film og alm blu-ray og der er film som står bedst på LG og andre på mit sony.
Måske ikke helt fair når det ene kun er et 55" frem for et 75" tv
Den wow effekt man for ved et større tv hvis signalet ellers er godt for man bare ikke ved et mindre tv ( ang detaljer osv)

Vi er heldigvis alle forskellige og har mening om hvad vi synes er det bedste tv
For mig er jeg godt tilfreds med jeg har noget fra begge verdener af LED/OLED
Jeg havde kigget på nyt tv til stuen for nogle mdr siden og kiggede faktisk på Sony AG9 77"
Er gået væk fra det igen efter jeg fik mit LG lidt pga af prisen med alle mest pga det jeg for ud af de 2 verdener af tv
Mit næste tv i stuen bliver nok et Sony 85" XH9505 lidt senere på året.

God dag :-)
Nu kan det godt ske, at spørgsmålet/emnet har været oppe og vende flere gange! Så i må lige bærer over med mig ;)

Du syntes at Sony er bedst til fodbold - (jeg ser nemlig også meget fodbold) - skal man så vælge et Sony OLED eller LCD?
Af lennon
#316266
Tag udgangspunkt i OLED . Jeg synes mit Sony OLED er mere end godkendt til fodbold , som har meget høj prioritet . Kom fra plasma . .
Af barslund69
#316270
Ja jeg synes Sony bla er bedst til sport om det er deres OLED eller LED det er vel en smag sag.
Har ikke haft feks et Sony AG9 på prøve men panet er LG samme som i mit C9 men Sony chip vil jeg klart heller have
OLED/LED har hver deres udfordringer
Jeg ved med sikkerhed mit tv i stuen også bliver Sony næste gang.
Fordi bla deres motionflow er bedre, deres større mulighed med android,klart bedre opdatering muligheder,klart bedre med deres app osv
Af Grandahl
#316280
Hvis man ser på diverse test her på siden, skrives der at der ingen nævneværdig forskel er i bevægelse ifm med sport mellem OLED C9 og diverse Sony OLED.. Jeg har heller Ikke noteret mig nogen forskel selv??

Jeg ved ikke hvad i har set?
Af Supergris
#316283
Essensen er vel, der bliver nævnt "Motionflow" i forbindelse med sportsudsendelser, hvor jeg går ud fra, der hentydes til brug af "Interpolering"?
Personligt bruger jeg det aldrig, uanset kildemateriale, og jeg har ingen problemer med at følge bolden eller bilen/motorcyklen, når jeg ser motorsport...
Af oakie
#316284
barslund69 skrev: 25. jun 2020, 15:16 Som der siges her alle må have deres egen holdning til hvad man er til og det er bare super.
Jeg synes bare snart alt drejer sig om OLED som om det bare er det eneste der virker ??.

Jeg har selv et 55"LG C9 i soveværelset og et Sony 75"XE9005 i stuen i mit surround setup
Jeg vil overhovedet ikke vælge mit LG frem for mit Sony til hver dags tv.

Tager man ren billede (wow) kvalitet på LG slår det mit Sony men overhovedet ikke så man tænker wow mit sony er sgu ringe på ingen som helst måde der er fordel/ulemper ved begge tv systemer.

LG bla ingen vertical branding ingen blooming og bedre sortniveau osv en alm LED tv

Jeg ser bla meget fodbold på mit Sony tv som heldigvis ikke har vertical branding som mange ved er skod hvis man ser bla fodbold.. og der kan mit LG på ikke måde følge med mit Sony i motionflow der er ingen tvivl overhovedet.
Alt er indtillet til til mindste detalje på begge tv efter timevis indstilling/justering igennem tiden.

Jeg ser også meget film i mit hjemme setup eller på mit LG både 4k film og alm blu-ray og der er film som står bedst på LG og andre på mit sony.
Måske ikke helt fair når det ene kun er et 55" frem for et 75" tv
Den wow effekt man for ved et større tv hvis signalet ellers er godt for man bare ikke ved et mindre tv ( ang detaljer osv)

Vi er heldigvis alle forskellige og har mening om hvad vi synes er det bedste tv
For mig er jeg godt tilfreds med jeg har noget fra begge verdener af LED/OLED
Jeg havde kigget på nyt tv til stuen for nogle mdr siden og kiggede faktisk på Sony AG9 77"
Er gået væk fra det igen efter jeg fik mit LG lidt pga af prisen med alle mest pga det jeg for ud af de 2 verdener af tv
Mit næste tv i stuen bliver nok et Sony 85" XH9505 lidt senere på året.

God dag :-)
LoL har samme setup dog kun en 65" XE i stuen :). Valgte LG til soveværelse da gardinerne er rullet får anyways, da genskin irritere mig grænseløst... Jeg har en meget lys stue så vil aldrig vælge et OLED der og er fuldstændig enig med dine betragtninger ....