Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AndreasJ
#316188
Jeg havde købt, og modtaget en 75" Samsung Q800T 8K skærm (2020) model.

Jeg fik en professionel ud og lave en tv kalibrering, og alligevel, måtte jeg erkende at jeg ikke var tilfreds med skærmen.

Jeg oplevede ikke at skærmens billede kunne imponere mig. Og i den prisklasse (40.000kr) vil jeg gerne have en følelse af”det her er lækkert” . Alt for meget Blooming, utilfredstillende sort-niveau og så må jeg erkende at jeg virkelig savnede at den havde Dolby Vision.

Jeg hopper tilbage til OLED! :D :)

Nu har jeg hørt flere sige at Q90/95T - skulle være en bedre skærm. !:(

Men jeg har afleverer skærmen tilbage, og bestilt mig et andet setup. :p

Det bliver et 65" Oled LG CX samt med deres nye Sn11 soundbar. Så det glæder jeg mig til ! 8-)
Af bromberg
#316190
I de her dage skal du være glad for at fravælge dit lcd (Tordenfluer);). Uden at ville starte en religionskrig, så vil jeg da også mene at man skal føle en hvis woow for det penge.
Egentlig tror jeg meget af den her oled "feeling" ligeså meget er fordi den giver den der plasma feeling. Jeg ved ihverfald for mig selv at, lcd aldrig var lykken, fordi det ikke var plasma. Det får jeg med oled og så har det ikke så meget med sort og har at gøre - det er almen brug, der minder den mest om det jeg foretrækker
Af AndreasJ
#316208
Bromberg - helt fuldstændig enig - jeg må nok erkende at jeg nok havde for høje forventninger til dette års LCD flagskibe :-)


Beckham - tak for det :) Jeg vil helst ikke undvære hdmi 2.1 - ellers havde den da klart været en kandidat :)
Af Supergris
#316209
Det oplagte valg ville da være et 77" OLED fra sidste år, ellers vil du blive ked af størrelseforskellen, og de nye modeller er ikke pengene værd, efter min mening...
Af George1
#316210
Vil hellere have minimal blooming end risiko for burn in, derfor valgte jeg en Q90.
Ved godt at flertallet på dette site vælger anderledes, men bare der er, og bliver ved med at være plads til forskellige behov/valg, så er det jo et ekstra spændende site, med eller uden religionskrig.
Af AndreasJ
#316211
Jeg valgte at gå ned i tommer fordi jeg faktisk syntes 75" blev for stort. :)

Jeg tør fint leve med risikoen for Burn in, har også tegnet 4 års udvidet forsikring.

Helt enig i at der skal være plads til forskellighed, jeg fandt jo også blot ud af, at jeg mest selv er til billedet fra OLED - og ikke at det er det “rigtige” valg for alle, men for mig :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#316215
BrianH skrev: 25. jun 2020, 10:01 Intet tv er for godt til Jes Dorph - eller hvad man nu ser på det
Man kan jo kun frygte at folk køber QLED på det grundlag, så har de godt nok købt katten i sækken :D
Af jng
#316220
BrianH skrev: 25. jun 2020, 10:01 Intet tv er for godt til Jes Dorph - eller hvad man nu ser på det
Jo. Dorph ses bedst på et 21 tommers billedrørs-tv fra forrige årtusinde.
Af George1
#316221
Vidste godt der ville komme kommentare som er det rene bull shit , fordi jeg ikke hopper med på standard OLED vognen.
Behold lortet for jer selv, jeg nedgør ikke folk der vælger OLED, de har jo deres grunde til at vælge, ligesom jeg havde en grund til at vælge QLED.
Af AndreasJ
#316224
Jeg vil ikke deltage i debat om hvor vidt det ene er bedre end det andet. Der skal være plads til alles behov.

Jeg sider 2.6m fra skærmen, så set i bakspejlet ville jeg nok have vidst det - men jeg håbede sådan at det ville passe :p
Af Grandahl
#316228
bbplayer skrev: 25. jun 2020, 10:17
BrianH skrev: 25. jun 2020, 10:01 Intet tv er for godt til Jes Dorph - eller hvad man nu ser på det
Man kan jo kun frygte at folk køber QLED på det grundlag, så har de godt nok købt katten i sækken :D

Det er da godt du selv kan grine af det