Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kraght
#316091
Hejsa,

Jeg har købt mig den nye Sonos højtaler - Arc.

Jeg vil gerne udnytte Dolby Atmos til fulde, og er ikke sikker på, at mit nuværende tv kan det.

Mit nuværende tv er:
Sony - KD55XE9005

Jeg har altid været super glad for Sony, men er også åben for andre bud.

Hvad vil i anbefale, og særligt med fokus på udnyttelse af Sonos Arc. O_O
#316097
Den kommer du nok til at vente på. Jeg går på ferie om en uge, så jeg når nok kun Q95T på denne side af ferien. Måske tager jeg XH90 hjem inden jeg futter afsted, men jeg kommer ikke til at dedikere tid til testen.
Af Kallespears
#316105
Torben Rasmussen skrev: 21. jun 2020, 17:26 Den kommer du nok til at vente på. Jeg går på ferie om en uge, så jeg når nok kun Q95T på denne side af ferien. Måske tager jeg XH90 hjem inden jeg futter afsted, men jeg kommer ikke til at dedikere tid til testen.
Synes du skal tage dem i omvendt rækkefølge O_O
Af kraght
#316178
Jeg har nu kigget lidt, og kigget blandt andet på Samsung Q90T - men kan se den ikke giver Dolby Atmos, der ellers var hans (Elgiganten) anbefaling.

Elgigantens ekspedient lød ikke til at være så kvalificeret - så jeg må nok hellere tage i HIFI klubben og finde råd og vejledning.
#316184
Q90T kan godt outputte Atmos via DD+. Jeg har Q95T stående nu, og der er ingen problemer med at smide Atmos fra hverken Netlix på TV'et eller via apps på Apple TV og over i Sonos Arc.
Af kraght
#316219
Torben Rasmussen skrev: 24. jun 2020, 15:26 Q90T kan godt outputte Atmos via DD+. Jeg har Q95T stående nu, og der er ingen problemer med at smide Atmos fra hverken Netlix på TV'et eller via apps på Apple TV og over i Sonos Arc.
Tak for svar. Jeg kunne umiddelbart kun finde, at Samsung Q serien ikke havde Atmos - men det er nok fordi de så kalder det DD+ eller lign.?

Jeg tager en tur i HIFI klubben i dag - kan se de også har prisgaranti - så det er hverken billigere eller dyrere, at få den "gode" service. :)
#316243
Vi er klar over, at Samsung ikke skilter med Atmos, men jeg har Q95T stående her foran mig og der er sat en Sonos Arc til - og der kommer Atmos via DD+ igennem. Rygerne siger, at man også kan få TrueHD igennem via eARC, men det har drillet lidt her hos mig.
Af kraght
#316246
Interessant, måske Samsung skal med i overvejelserne igen.

Jeg var i dag i HIFI klubben, og der fik jeg kigget lidt på SONY KD-55A87.
Det lokker en del synes jeg.

Det eneste det mangler for mig, er 2.1 HDMI - til den kommende PlayStation 5.
Ellers klarer den det meste for mit behov.