Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supergris
#315585
De fleste vil ikke bemærke forskellen mellem de 2 modeller med mindre, der er tale om udvalgte scener og i direkte sammenligning.

Er budgettet ikke til mere end et B9, så kan man være sikker på, at få fuld valuta for pengene, selvom man ikke kommer udenom, at C9 er et bedre TV, men sådan kan man blive ved.

Jeg har indgående kendskab til B9, og har tilbragt det meste af en dag/aften med begge modeller ved siden af hinanden hjemme i stuen.
Personligt ville jeg gå efter B9(S), med mindre forskellen var under 1000 kr., men de fleste kender sig selv godt nok til at vide, om de ville ærgre sig over, de ikke liiige havde betalt de sidste ekstra penge, for at få det det lidt bedre TV, men det afhænger vel også af, om man er på et budget eller ej...

Jeg ved, når først jeg har købt et stykke elektronik, så er jeg glad for det, jeg har købt, og hvis man havde ofret endnu flere penge og købt noget lidt bedre, ville man ærgre sig året efter, da man så ville kunne købe noget, der var endnu bedre til en billigere pris, så husk på, det kun er elektronik, som altid kan skiftes.

Selvom Vincent kommer frem til, at C9 er modellen, man skal gå efter, så kommer man ikke udenom, at B9 nok er det bedre køb.

Ja, man kan køre nogle test-programmer, hvor C9 fremstår lidt bedre, men ved normalt brug i dagligdagen, er det ikke noget man vil bemærke.

En anden ting han fremhæver, er C9 har mere RAM, som muligvis vil betyde at smart-TV'et er bedre til at holde ydelsen frem i tiden, men det må vise sig.

Som det sidste fremhæver han, på grund af den mere avancerede processor, vil C9 muligvis modtage opdateringer tidligere og længere frem i tiden end B9, hvilket igen blot er noget, der kan spås om.



Udviklingen går hurtigt, og der er efter min overbevisning ikke noget, der hedder at "fremtidssikre sig"!
Senest rettet af Supergris 21. jun 2020, 14:47, rettet i alt 7 gange.
Af Jensinho
#315589
Supergris skrev: 9. jun 2020, 16:22
Personligt ville jeg gå efter B9(S), med mindre forskellen var under 1000 kr., men de fleste kender sig selv godt nok til at vide, om de ville ærgre sig over, de ikke liiige havde betalt de sidste ekstra penge, for at få det det lidt bedre TV, men det afhænger vel også af, om man er på et budget eller ej...
Jeg er på budget, så kommer B9(S) på bud (har stærkere tro på at der kommer et bud på den end C9), så tror jeg også at jeg nøjes med den....er næsten 100 på at jeg ikke bliver skuffet uanset, da jeg har på fornemmelsen at det er et lækkert tv ;)
Af Lape
#316075
C9 er nærmest udgået nu og det er enten B9S eller CX, som er markant dyrere. Ca. 10.000 dyrere i 65". Har nok også lidt at gøre med at CX ikke ordenligt er på lager endnu. Men det ville være sindsygt at smide 10k mere for den lille forbedring, der er jo ikke sket meget ift. C9.
BX skulle være på trapperne, men ja.. Kan jo trække ud..