Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KevinL
#316076
Hejsa FP

Jeg er ved at indkøbe kabler osv. til en ny opsætning og jeg skal bruge et HDMI kabel på 10m til indbygning.

synes ikke jeg kan finde nogle der hedder 2.1 der kommer i nærheden af den længde.

Skal det være 2.1 eller?

Tak for hjælpen.
Af Supergris
#316094
Officielle HDMI-2.1-kabler er vist ikke officielt kommet på markedet endnu, men jeg vil tro, hvis du køber et af dem, som linket henviser til, løber du ikke ind i problemer, dog er der ingen garanti...
Brugeravatar
Af bbplayer
#316096
KevinL skrev: 21. jun 2020, 12:49 Mange tak for hjælpen 😀
Så burde jeg være sikret i fremtiden ikke sandt?
Vigtigt er nok du ikke kigger efter kabler som skriver HDMI 2.1, det er en protokol , ikke kabel standard, her er hvad kabel skal hedde og være:
Billede
Af Supergris
#316120
Der sker vel ikke noget ved, han kigger efter kabler med titlen "HDMI 2.1", blot han er klar over forholdene?

Ét "egentligt" HDMI 2.1-kabel, kræver et label, som det du har vedhæftet et billede af, og de er mig bekendt, ikke kommet i handlen endnu, men certificerede kabler forventes senere på året, men mon ikke coronaen har forsinket det lidt?
Af KevinL
#316124
Jeg kommer nok ikke til at køre 4k 120hz og næppe 8k 60hz.
Men den skal forbinde receiver og tv med hvad det nu måtte sætte af krav.
Der vil blive streamet fra Chromecast og aptv, og de vil blive forbundet direkte til receiver.

Kablet bliver trukket i loft og væg, dog i rør så det kan udskiftes, men vil jo helst ramme rigtigt første gang.

Kan dette kabel det? Og findes der billigere eller bedre?
Af Supergris
#316165
Det er sådan med kabler, der ikke er certificerede, at den eneste måde, du kan være sikker på, det virker til dit formål, er ved at prøve det.
Hvis du kan vente lidt, så burde egentlige HDMI 2.1-kabler snart være på vej ud i handlen, dog kan det sagtens være, andre kabler virker, blot er der ingen garanti eller certifikat, men hvis du handler et sted, hvor du kan returnere produktet, hvis det ikke lever op til forventningen, så er der vel ikke det store at være bange for?