Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jake4000
#315930
Hej allesammen,

Dybe bastoner får mit B8 til ligesom at rasle. Det lyder i hvert fald ikke rart og det er efterhånden et irritationsmoment. Da jeg skrev til LG sagde han bare at det var normalt, og han opfordrede mig til at skifte sound mode til "normalt" og slå atmos fra. Det hjalp lidt, men har ikke løst problemet, og det kan da heller ikke være rigtigt at man ikke kan bruge tv'ets indbyggede features..

Er der nogle af jer der oplever det samme, og evt. har en løsning på det ? På forhånd tak
Af henrik.hansen
#315945
Hvis det er ophængt ville jeg gå alle skruer og samlinger igennem på ophænget.

Havde tilsvarende problem med mit tv - ikke LG, og det raslede og rungede - efterspændte alt på mit vogel beslag og satte skumringe (dem fra blank medie spindles) for enden ind mod væggen og det hjalp.
Af HrJensen1
#315951
Har du afstandsstykker mellem vægbeslag og fjernsynet? Hvis beslaget klemmer på kabinettet, kan det også give mærkelige lyde/raslen.

Find eventuelt et youtube klip med dybe bastoner, hvor du kan høre den rasle, i længere tid af gangen, så du kan mærke efter, hvor vibrationerne kommer fra.
Af Jake4000
#316115
Det står bare på foden, så det er ikke det. Tak for tippet med at afspille en dyb bas, der raslede det for alvor, og lyden kommer helt sikkert fra kabinettet.

Hvad tænker i at jeg bør gøre herfra ?
Af HrJensen1
#316117
Forsvinder lyden, hvis du rør ved kabinettet på bagsiden eller undersiden - og fra hvilken lydstyrke og opad opstår raslen ved?