Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#315807
Jacobndk skrev: 13. jun 2020, 20:18
bbplayer skrev: 13. jun 2020, 18:36 Men lad og nu se om det booster en ssd som max klarer 5.5GB/sec som jo kun er halvdelen af i/o, som wiki forklarer det for begge maskiner.
De 5,5 GB/s er den ukomprimerede datahastighed, og ikke "boostet". Hvis du virkelig mener hvad du skriver må du meget gerne linke til dine kilder.
Jeg taler MAX hastighed på SSD, så kan intern I/O være hurtigere men det gør intet for den rå throughput fra SSD.

Du kan se info på Throughput i starten af denne tråd, hvor FP har skrevet SSD size, og throughput, samme findes på xsx og throughput.

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1584546706
Senest rettet af bbplayer 13. jun 2020, 20:51, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af bbplayer
#315808
Udover det,
så bliver design af ps5, nok ikke modtaget særligt godt kloden rundt.
EaQ1dqeWoAUxCMU[1].jpg
EaQ1dqeWoAUxCMU[1].jpg (67.9 KiB) Vist 2816 gange
Udover router teorien, så er der mange andre på twitter som har andre sjove billeder.
Af Sploink
#315810
Jo den blir modtaget meget godt rundt omkring. Men ja, den ligner meget den router.
Hvad er det helt præcist vi skal se med SSD?
SSD og custom i/o er og bliver langt hurtigere end Series X.
Series X har lidt flere flops.
Brugeravatar
Af bbplayer
#315811
Sploink skrev: 13. jun 2020, 20:56 Jo den blir modtaget meget godt rundt omkring. Men ja, den ligner meget den router.
Hvad er det helt præcist vi skal se med SSD?
SSD og custom i/o er og bliver langt hurtigere end Series X.
Series X har lidt flere flops.
Du mener den er til grin på twitter, og Sony har ødelagt designet som for nogle synes at betyde noget. Så ligefrem god modtagelse? Du læser vist også gerne, hvad du vil læse.

Jeg mener i det mindste at selv detaljer på FP's info er lige som mixed som Wiki, så jeg synes ikke det er værd at debattere mere, om X eller Y er noget, når man ikke har SSD performance korrekt beskrevet, hvis den er lavere end I/O , så gør det jo ikke forskel på SSD delen om den sidder i XSX eller PS5, hvis de stadig kæmper med hastigheder på halvdelen, som den ekstra lager man sætter i også vil afspejle.
Af Jacobndk
#315812
bbplayer skrev: 13. jun 2020, 20:47 Jeg taler MAX hastighed på SSD, så kan intern I/O være hurtigere men det gør intet for den rå throughput fra SSD.

Du kan se info på Throughput i starten af denne tråd, hvor FP har skrevet SSD size, og throughput, samme findes på xsx og throughput.

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1584546706
Hvilket er cirka dobbelt så hurtigt i forhold til Xbox series X.
Brugeravatar
Af bbplayer
#315813
Jacobndk skrev: 13. jun 2020, 21:03
bbplayer skrev: 13. jun 2020, 20:47 Jeg taler MAX hastighed på SSD, så kan intern I/O være hurtigere men det gør intet for den rå throughput fra SSD.

Du kan se info på Throughput i starten af denne tråd, hvor FP har skrevet SSD size, og throughput, samme findes på xsx og throughput.

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1584546706
Hvilket er cirka dobbelt så hurtigt i forhold til Xbox series X.
Husk, du taler i/o , ikke SSD performance. den er ca. 2.4GB/sec på NVMe m.2 modeller.
Af Sploink
#315817
Din agenda til Ps5 er blevet tydelig. Du prøver at bashe designet på konsollen, og sprede forvirring omkring SSD delen.

Men er designet så forhadt ligesom TLOU Part 2 var på nettet. Der taler anmeldelserne vis anderledes, end de xboys som prøvede at spolere Part 2.
Brugeravatar
Af bbplayer
#315848
Jacobndk skrev: 13. jun 2020, 21:27
bbplayer skrev: 13. jun 2020, 21:06 Husk, du taler i/o , ikke SSD performance. den er ca. 2.4GB/sec på NVMe m.2 modeller.
Nej, hastigheden på PCIe gen 4 er højere.
Link? Selv Sony klager over at teknologien ikke er på plads, til deres eksterne lager support m.2 slot, som slet ikke kan følge med og vil være begrænset at den hastighed vi kender fra PC.

Jeg har læst en del flere artikler, og kan godt gennemskue nu, at Sony mener deres interne SSD I/O ikke findes som standard og de har lavet noget inden andre har på det område :) Så jeg giver mig gerne, spørgsmålet er jo bare at få fakta på plads, og der er altså stadig noget om snakken, når vi sætter en ekstern disk i på ps5, så får man problemer, som Sony nu vil arbejde på at få verificeret hvilke producenter de kan godkende.
Af Sploink
#315850
Sony har da hele tiden meldt ud det med hastigheden på deres SSD, at den skal være kompatible hvis man køber ny disk 🙂
Tror jeg enda Cerny selv siger i hans snak
Af Sploink
#315851
VILLAFOREVER skrev: 14. jun 2020, 17:00 Hej.

Er der nogle der ved, hvor man kan forudbestille en PS5, uden at betale en krig i forudbetaling?

Den maskine bliver en must have ;)
Det kan man vist ikke endnu. Jeg har selv forudbestilt til den høje pris. Det bliver jo efterfølgende nedjusteret
Bliver ikke trukket før varen er afsendt
Brugeravatar
Af Huleboer
#315863
bbplayer: Det virker som om du blander frygteligt mange ting sammen.

PS5 har en Zen2 CPU der understøtter PCIe4 hvilket også er broen der bruges til SSD. Men i og med at SSD'en i PS5 er specielt designet kan du ikke sammenligne den med NVMe på PC. Den kører på flere levels og med flere parallelle kanaler. De oplyste 5.5Gb/s er derfor den reelle hastighed for at smide data direkte i GFX ram.
Da PS5 understøtter muligheden for at udvide lagerkapaciteten med en PCIe NVMe disk fortæller Mark Cerny at denne sansynligvis skal maxe PCIe 4 bussen ud og være tæt på de 7Gb/s den bus tillader, for at kompensere for manglen af custom controller der er på den indbyggede.
Brugeravatar
Af bbplayer
#315866
Huleboer skrev: 15. jun 2020, 08:45 skal maxe PCIe 4 bussen ud og være tæt på de 7Gb/s den bus tillader, for at kompensere for manglen af custom controller der er på den indbyggede.
Og den er på SSD disk målinger idag, omkring 3.5GB/sec så hvad der tillades og virkelig fungerer i dagligdagen, privat eller på server niveau synes så at være noget Sony skal kæmpe lidt med.

Og nej jeg mixer ikke intern I/O med SSD performance, det er jo præcis det som også er en del af PS5 slagsangen, at den SSD kan føde gfx ram hurtigt nok til at skabe bedre grafiske sekvenser men det vil så blive umuligt med nuværende eksterne lager løsninger, de maxer ud på 3.5GB/sec, som er de målinger vi kender idag. og producenterne arbejder med udenom Sony.

edit: Det må være en fejl, du skrive Gb/sec??? Vi taler GigaBytes/Sec ikke Gigabits her :)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 205