12. jun 2020, 09:31
#315736
Tilgengæld har PS5 et langt hurtigere I/O, som kan sende informationer mellem SSD og processor/gpu meget hurtigere.
Tim Sweeney som er CEO for Epic har selv udtalt store roser om netop PS5 :
"According to Epic Games CEO Tim Sweeney, what the PS5 offers is beyond what’s available on a top-end PC. “[The PS5] has an immense amount of GPU power, but also multi-order bandwidth increase in storage management,” he said. “We’ve been working super close with Sony for quite a long time on storage. The storage architecture on the PS5 is far ahead of anything you can buy on the PC for any amount of money right now. It’s going to help drive future PCs.”"
En anden Epic medarbejder udtaler følgende :
"‘The ability to stream in content at extreme speeds enables developers to create denser and more detailed environments, changing how we think about streaming content. It’s so impactful that we’ve rewritten our core I/O subsystems for Unreal Engine with the PlayStation 5 in mind,’ Epic’s Nick Penwarden told VG247."
Så ligefrem at kalde den den svageste konsol i denne generation tænker jeg er en overdrivelse ....
TBC skrev: ↑17. maj 2020, 04:25Jeg ved ikke om jeg vil kalde PS5 for denne genrations svageste konsol. Jo hvis man udelukkende måler i tflops.bbplayer skrev: ↑16. maj 2020, 12:48Man kan vel spekulere i at det kan skyldes flere forskellige ting: Måske har Sony lobbyet/betalt Epic til at eksponere PS5'eren - måske ligefrem købt demoet til udgivelsen af PS5? Det kan også bare være at Epic selv set det som en oplagt mulighed for at demonstrere at den nye engine har fuld berettigelse og kan give storslåede resultater selv på den næste generations svageste platform, som en slags show of force af UE5's effektivitet. Det mest imponerende ved demoet er jo næsten at man kan få den overbevisende flotte kvalitet ud af det selv på blot en 10 Tflops PS5.Rasmus Larsen skrev: ↑14. maj 2020, 07:25 Unreal Engine 5 er blevet afsløret med en videodemo, der afvikles på PlayStation 5. Der ser godt ud.Kan man ikke undre sig over at samme ikke er præsenteret på Xbox X? Den bruges jo på den platform også, så brugere som skal se frem til det, ville måske ikke se den store forskel hvis de stillede det op imod hinanden.
Unreal Engine 5 demo fremviser next-gen grafik på PlayStation 5
Epic har dog også gjort en dyd ud af at fortælle hvor skalerbar UE5 og nanite er på tværs af forskelligt hardware. PS5 demoet her kørte angiveligt med dynamisk rendering opløsning, oftest omkring de 1440p - Det er i sig selv ret imponerende på det hardware niveau med alle de mange små triangles UE5 er i stand til at rendere.
En X Box Series X kunne sikkert komme tættere på de 4K i sit render, men jeg tviler på at det er noget man ville kunne se voldsommere forskel på så langt væk som i en sofa. Det tror jeg man skal sidde tættere på en [større] PC monitor på skrivebordet for at kunne værdsætte og det er muligvis PC man skal op i alligevel, hvis man skal være sikker på et fuldt 4K render af sådan et demo. Måske vil ligefrem en portion supersampling også være mulig med de kommende kraftige Ampere GPU'erne, som af diverse analytikere antages once and for all at gøre 4K til noget fuldstændigt trivielt og givet i enhver sammenhæng og setting. ...Jeg er ganske imponeret og glad over hvad vi ser og får med UE5
Tilgengæld har PS5 et langt hurtigere I/O, som kan sende informationer mellem SSD og processor/gpu meget hurtigere.
Tim Sweeney som er CEO for Epic har selv udtalt store roser om netop PS5 :
"According to Epic Games CEO Tim Sweeney, what the PS5 offers is beyond what’s available on a top-end PC. “[The PS5] has an immense amount of GPU power, but also multi-order bandwidth increase in storage management,” he said. “We’ve been working super close with Sony for quite a long time on storage. The storage architecture on the PS5 is far ahead of anything you can buy on the PC for any amount of money right now. It’s going to help drive future PCs.”"
En anden Epic medarbejder udtaler følgende :
"‘The ability to stream in content at extreme speeds enables developers to create denser and more detailed environments, changing how we think about streaming content. It’s so impactful that we’ve rewritten our core I/O subsystems for Unreal Engine with the PlayStation 5 in mind,’ Epic’s Nick Penwarden told VG247."
Så ligefrem at kalde den den svageste konsol i denne generation tænker jeg er en overdrivelse ....