Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jensinho
#315477
Hej i mange kloge folk.

Jeg har længe ventet på at der ville komme et knaldtilbud på lg oled65C9 (havde håbet på kr. 10.000 når 2020 modellerne blev rullet ud), men synes ikke rigtig prisen rykker sig og gør det måske aldrig. Er derfor begyndt at overveje at holde mig på en 55". Er dog i tvivl om jeg skal vælge C9 eller B9S. Kan se der er en difference på ca. kr. 1800 og vil derfor høre om der er nogen der kan oplyse om det er værd at give de 1800 mere for c9'eren? Jeg vil benytte tv'et til boxer tv, streaming og playstation.

Og så lige et andet spørgsmål. Jeg har idag en god gammeldags pioneer 508xd som jeg har været meget glad for i over 10 år....vil jeg kunne mærke stor forskel i billedekvalitet ved opgraderingen til oled? :)
Brugeravatar
Af hans123
#315480
Tror ikke du kan se forskel på billedet. De er meget ens.
C modellen har lidt mere power til styresystem . Men om det er noget der opleves daglig tænker jeg ikke.

Der er sket meget soden pioner dagene. Mere lys og selvfølge alt med 4K som er lækkert
Af Jensinho
#315481
Tak for svaret hans123. Angående power til styresystem, er det så noget der har betydning i forhold til jeg forventer at skulle have en ps5 når den engang kommer?
Af Supergris
#315507
Jeg vil absolut fraråde dig at nøjes med en 55", hvis du havde sat næsen op efter en 65"!
Det er noget, du næsten med garanti vil fortryde i hele den tid, du skal leve med TVét, men spørgsmålet, om man evt. kan nøjes med en mindre skærm og spare nogle penge, er næsten altid et spørgsmål, der dukker op, når man er begrænset af et budget.

Er pengene der ikke, så hellere vent lidt længere (selvom det kan være svært) og spar lidt mere op, eller gå en anelse ned i billedkvalitet, hvis muligheden er der.

Du kan forvente en generel bedre billedkvalitet i forhold til din gamle Pioneer, hvor størrelsen nok er det første, du vil bemærke og begejstres over.
Hvor du virkelig kan forvente at blive blæst bagover, er, når du fodrer det med det rette materiale, hvor jeg specielt synes HDR, kan være med til at skabe nogle utroligt flotte billeder, hvis der er tale om de rette udsendelser...
Af Globulus
#315512
hans123 skrev: 7. jun 2020, 17:24 Tror ikke du kan se forskel på billedet. De er meget ens.
C modellen har lidt mere power til styresystem . Men om det er noget der opleves daglig tænker jeg ikke.

Der er sket meget soden pioner dagene. Mere lys og selvfølge alt med 4K som er lækkert
Den kraftigere processor i C9 har betydning for billedbehandlingen.
Af Lillebror
#315519
#Globulus
Hvordan og hvornår oplever du den forskel? Er der særlige situationer, hvor det er tydeligt, at processorerne er forskellige.
Af aalb1970
#315521
Hvis B9S er som B9, er den også mindre lysstærk end C9, hvilket har betydning for HDR gengivelsen.
Af Jensinho
#315523
Supergris skrev: 8. jun 2020, 04:28 Jeg vil absolut fraråde dig at nøjes med en 55", hvis du havde sat næsen op efter en 65"!
Det er noget, du næsten med garanti vil fortryde i hele den tid, du skal leve med TVét, men spørgsmålet, om man evt. kan nøjes med en mindre skærm og spare nogle penge, er næsten altid et spørgsmål, der dukker op, når man er begrænset af et budget.
Har også tænkt på ovenstående....jeg må håbe på at der bliver udbetalt feriepenge, for har nok et eller andet sted besluttet mig for at det skal være en af disse modeller :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#315524
Jensinho skrev: 8. jun 2020, 10:02 Har også tænkt på ovenstående....jeg må håbe på at der bliver udbetalt feriepenge, for har nok et eller andet sted besluttet mig for at det skal være en af disse modeller :)
Omkring indefrosne feriepenge, så skal du nok ikke sætte alt for meget på det, jeg fik en mail for nogen dage siden, at oprindeligt forslag er afvist i folketing. Det betyder dog ikke at erhvervs livet og de partier som støttede op omkring det, stadig kan hive det frem omkring 1.9 når perioden er afsluttet og vi endelig får normale feriedage opsparet igen :)
Af Jensinho
#315532
Jeg må væbne mig med lidt tålmodighed og spare sammen og gå efter 65" C9 :)
Håber på et snarlig tilbud....kan se den i en lang periode kostede 12.999 men de seneste måneder har lagt imellem 14-16k....lidt en spøjs prisudvikling, men går ud fra det skyldes efterspørgslen har været høj på dette tv. Tak for alle inputs og god dag til Jer alle :)
Af oakie
#315543
Hmm har lige købt c9 til soveværelset altså 55" fed skærm, og især når man tænker at CX ikke er en nævneværdig upgrade....
Af lrev 1-2
#315567
Jensinho skrev: 8. jun 2020, 13:32 Jeg må væbne mig med lidt tålmodighed og spare sammen og gå efter 65" C9 :)
Håber på et snarlig tilbud....kan se den i en lang periode kostede 12.999 men de seneste måneder har lagt imellem 14-16k....lidt en spøjs prisudvikling, men går ud fra det skyldes efterspørgslen har været høj på dette tv. Tak for alle inputs og god dag til Jer alle :)
Hej.Kan anbefale dig at lave en prisvagt/prisalarm på det produkt du søger,så du kan være først til mølle.Det har jeg selv haft held med et par gange nu.
Af Jensinho
#315571
lrev 1-2 skrev: 9. jun 2020, 13:06
Jensinho skrev: 8. jun 2020, 13:32 Jeg må væbne mig med lidt tålmodighed og spare sammen og gå efter 65" C9 :)
Håber på et snarlig tilbud....kan se den i en lang periode kostede 12.999 men de seneste måneder har lagt imellem 14-16k....lidt en spøjs prisudvikling, men går ud fra det skyldes efterspørgslen har været høj på dette tv. Tak for alle inputs og god dag til Jer alle :)
Hej.Kan anbefale dig at lave en prisvagt/prisalarm på det produkt du søger,så du kan være først til mølle.Det har jeg selv haft held med et par gange nu.
Har jeg faktisk lige gjort idag, men ellers tak for tippet ;)
Har også lige hørt statsministeren ikke var afvisende overfor at de indefrosne feriepenge kom i spil....så er det lige før man skal til at kigge efter noget god lyd også :D